וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יהיה מו"מ, כל עוד סוריה בציר הרשע"

ספי קרופסקי

3.4.2008 / 10:47

כך אמר המשנה לראש הממשלה חיים רמון. לדבריו "יש להגיע להסכם עם הפלסטינים עוד השנה, ולאחריו נצטרך ללכת לבחירות"

"אני מאוד מקווה שהממשלה תגיע במהלך השנה הזו להסכם עקרונות עם הפלסטינים ותאשר את חוק פינוי פיצוי". כך אמר היום (חמישי) המשנה לראש המשלה חיים רמון, בכנס המי"ל למנכ"לים בתל אביב. לטענתו, "החוק נכון מבחינה ערכית, מדינית וביטחונית". רמון הסביר כי "אנחנו רוצים לתת הגנה מוחלטת למי שגר ממערב לגדר, ובהסכם עתידי לא נוכל לתת ביושר את ההגנה הזאת למי שגר ממזרח לגדר". עם זאת אמר רמון כי "אם נגיע לכל הסכם, גם הסכם עקרונות, נצטרך ללכת לבחירות".

רמון תקף את מפלגות הימין בשל הביקורת שלהן על כך שהממשלה מנהלת משא ומתן על ירושלים. הוא העיר בציניות כי הוא "נדהם מכמה ענווה וערגה יש לאנשים מהמחנה הלאומי לעיסאוויה, לשועפאת ולג'בל מוכבר". לדבריו, "בעבר סיפחנו 28 כפרים פלסטינים מהגדה, שמעולם לא נקראו ירושלים. בעיני מחנה הימין פתאום הכפרים האלה הפכו קדושים. בעיניהם הכותל המערבי ושועפאת אחד הם. הם יודעים את העמדה האמיתית של הממשלה לגבי האגן הקדוש וירושלים היהודית ושעליהם אין לנו כל כוונה לדבר".

בהקשר המשא ומתן עם הפלסטינים התריע רמון כי "חלון ההזדמנויות להגיע למצב שבו יש שתי מדינות לשני העמים הולך ונסגר, והלגיטימיות של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית הולכת ומתכרסמת".

"לא לשחרר את ברגותי"

לשאלת וואלה! חדשות, האם יש לשחרר את מנהיג התנזים מרואן ברגותי לחיזוק המחנה המתון בהנהגה הפלסטינית, ענה רמון כי "אני לא חושב שאנחנו צריכים לשחרר אותו בעת הזו, ואינני מצטרף לקריאות האלה. ניסיונות העבר מלמדים אותנו כי עיצוב ההנהגות באזור לא הסתיימו בהצלחה". עוד אמר כי "אם נשחרר את ברגותי והוא יגיע להסכם איתנו, הפלסטינים יגידו שהוא מכר הסכם למען שחרורו".

בהקשר הסורי אמר רמון ש"המשא ומתן עם סוריה לא מתקדם, כי דמשק עשתה בחירה אסטרטגית להמשיך את הברית שלה עם אירן. היחסים בין אירן לסוריה הדוקים מאוד. אירן היא מממנת מרכזית של רכישות הנפט של סוריה בשנים האחרונות, והיכולת שלנו לנהל משא ומתן עם סוריה מוגבלת מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully