וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמד טיבי: "אסע ללבנון מתי שאחליט"

פנחס וולף

3.4.2008 / 13:02

תגובות סוערות במערכת הפוליטית על ביקורו של טיבי בביירות. ליברמן: "אין בעיה עם יציאתו ללבנון. הבעיה היא עם חזרתו לארץ"

"אסע ללבנון מתי שאחליט ולא על פי צעקות הימין". כך אמר היום (חמישי) חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) בתגובה לביקורו אמש בלבנון, שכבר הספיק לעורר הדים רבים במערכת הפוליטית. טיבי נחת אמש בביירות, יחד עם שלושה עיתונאים ערבים, ושהה שם שעתיים. לא ידוע עם מי נפגש.

לדברי ח"כ טיבי, "זו מהומה על לא מאומה, והימין הצטרף למתקפת התלהמות חסרת בסיס. מדובר בחניית ביניים למשך שעה בשדה תעופה ביירות יחד עם שלושה עיתונאים ערבים, שהיו נרגשים לנחות בפעם הראשונה על אדמת לבנון". טיבי הוסיף כי, "זה המסלול הרגיל של הטיסה מתימן לעמאן". "הימין מת לראות אותנו מחוץ לכנסת באמצעות חוקים פשיסטיים", סיכם.

חברו לסיעת רע"ם-תע"ל, ח"כ טאלב א-סנע, הגן על אחמד טיבי באומרו כי "אני מחסל את אויביי על ידי זה שאני הופך אותם לידידיי - וזו מטרת ביקור טיבי בלבנון". לדבריו. "הגדרה של מדינת אויב היא הגדרה פוליטית, וחברי הכנסת נבחרו כדי לקדם אג'נדה פוליטית. פעם היה חוק שאסר יחסים עם אש"ף וחקרו גם את אייבי נתן שנפגש איתם, אבל אחר כך זה הפך להיות חלק מההיסטוריה".

"טיבי מוכיח שהוא גיס חמישי"

מהצד הימני של המפה הפוליטית תקפו את ביקור טיבי בלבנון. לדברי ח"כ אביגדור ליברמן, "אין שום הבעיה עם היציאה של טיבי ללבנון. יש בעיה עם חזרתו לארץ. הפרובוקציה הנוספת של טיבי מוכיחה שהוא גיס חמישי, ותקוותי שביום מן הימים הוא יחבור לחברו עזמי בשארה". חברו לסיעה, ח"כ דוד רותם אמר, כי "ח"כ טיבי שוב רומס ברגל גסה את החוק הישראלי ומתעלם מחובתו להיות אזרח נאמן למדינתו. הדבר רק מוכיח חשיבות להצעת חוק המחייבת הצהרת אמונים למדינה על מנת לקבל אזרחות".

ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) פנה ליועץ המשפטי למשלה מני מזוז, בדרישה למצות את הדין עם ח"כ טיבי, ולומר לו כי "מבחינת ישראל מי שמצפצף על החוק ומבקר במדינת אויב מונה עצמו על אויביה של ישראל". עוד אמר אלדד כי "דפוס פעולתם של הח"כים הערבים, העושים דין לעצמם ומחליטים מהי מדינת אויב ומי אינה כזאת, הוא בתי נסבל. דפוס זה נתמך במדיניות הפרקליטות שנמנעה גם בעבר מלנקוט צעדים נגד ח"כים ערבים המבקרים במדינות אויב מובהקות".

פעילי הימין הקיצוני ברוך מרזל ואיתמר בן גביר הגישו תלונה במשטרה נגד טיבי בחשד, לדבריהם, לריגול ולהפרת הוראות חוק בעת ביקורו בלבנון. "יש לעצור את טיבי עם שובו לישראל ולהפסיק את אזלת היד של מערכת אכיפת החוק בטיפול בטיבי ובדומיו", הם הסבירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully