וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה וגיאורגיה לא יצטרפו לנאט"ו

טלי גולדשטין

3.4.2008 / 10:01

שבע מדינות התנגדו להצטרפות שתי המדינות הסוביטיות לשעבר לברית. ולדימיר פוטין איים שלא להגיע לפסגה אם תאושר הצטרפותן

על אף מאמציו הבלתי נלאים של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש להרחיב את ברית נאט"ו ולצרף את אוקראינה וגיאורגיה, שתי המדינות לא יצטרפו לעת עתה לברית הצפון אטלנטית, כך דיווח הבוקר (חמישי) ה"ניו יורק טיימס".

הצעתו של בוש ששתי המדינות יצטרפו ל-MAP, תוכנית המכינה אומות להצטרפות לנאט"ו, נתקלה בסירוב עז מצד צרפת וגרמניה. זאת על רקע החשש מפני הכעסת רוסיה, המתנגדת בתוקף להצטרפותן של אוקראינה וגיאורגיה לברית. נשיא רוסיה היוצא ולדימיר פוטין אף איים שלא להגיע ביום שישי לפסגת נאט"ו אם שתי המדינות יתקבלו לתוכנית.

במהלך ארוחת ערב שנערכה אמש, לא הצליח בוש לזכות בתמיכה גורפת בהצטרפות שתי המדינות הסוביטיות לשעבר ולפחות שבע מדינות התנגדו להצעה. עם זאת, החלטה רשמית בנושא לא התקבלה במהלך הארוחה וכל הצדדים הסכימו להשאיר את האפשרות של הצטרפות אוקראינה וגיאורגיה לנאט"ו בעתיד, פתוחה. עמדתן של גרמניה וצרפת בנושא נתמכה אתמול גם על ידי איטליה, הונגריה, הולנד, בלגיה ולוקסמבורג.

ארוחת הערב נמשכה שעתיים מעל המשוער ונראה כי הושגה התקדמות בנושאים אחרים שעמדו על הפרק. לפי דיווח מקורות בכירים אמריקאים ואירופים, המדינות החברות בנאט"ו הזמינו את קרואטיה ואת אלבניה להצטרף לברית והשיגו התקדמות בניסיון להתגבר על התנגדות יוון לקבל את מקדוניה כחברה.

ובנושא אפגניסטן, צרפת התחייבה לשלוח חיילים נוספים למזרח המדינה, צעד שיאפשר לכוחות האמריקאים לנוע דרומה, אזור בו מתקשים כוחות נאט"ו להכניע את לוחמי הטליבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully