וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "לאל גור יהיה מקום בקבינט שלי"

שי אילן

2.4.2008 / 22:17

ברק אובמה אמר שלגור יהיה תפקיד חשוב בפתרון בעיית ההתחממות הגלובלית. לטענתו, כבר עכשיו הוא מתייעץ עמו בקביעות

המתמודד הדמוקרטי על המועמדות לנשיאות ארה"ב ברק אובמה, קשר היום את שמו בזה של אל גור. אובמה אמר שאם ינצח בבחירות לנשיאות, הוא עשוי לבקש מסגן הנשיא לשעבר וחתן פרס נובל גור, לשמש כיועצו בתפקיד בכיר. "אני אתחייב לכך שגור יהיה ליד השולחן וישחק תפקיד מרכזי במציאת פתרונות לבעיית ההתחממות הגלובלית", אמר אובמה. לדבריו, הוא כבר משוחח עם גור על בסיס קבוע ונועץ בו בנושאים אלה. אובמה אומר שהתחממות כדור הארץ היא נושא אמיתי שיש להתמודד איתו עכשיו.

התבטאויותיו של אובמה הן בעלות משקל חשוב, משום שלתמיכת גור באחד המועמדים מייחסים חשיבות רבה. גור לא הכריז על המועמד המועדף עליו, והשמועות שהוא ייקרא להשתתף במשחק הפוליטי בתפקיד כלשהו מתרבות.

על פי חלק מההשערות, הוא יתבקש לרוץ עם אחד המועמדים כסגן נשיא. אחרים אף סבורים שאם ההתמודדות בין קלינטון לאובמה לא תוכרע לפני הוועידה הדמוקרטית, אל גור יתבקש לשמש מועמד של פשרה לנשיאות.

לגור, שמלבד פרס נובל זכה לפני שנתיים גם בפרס האוסקר לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר, מעמד בכיר במפלגה הדמוקרטית. למרות שהיה סגנו של קלינטון במשך תקופת נשיאותו, הוא התרחק מבני הזוג בעקבות פרשת מוניקה לווינסקי, ושמר איתם על יחסים קורקטיים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully