וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לבירוקרטיה לנפגעי עבירות מין

פנחס וולף

2.4.2008 / 20:16

הכנסת אישרה הצעת חוק, לפיה הטיפול בנפגעי עבירות מין ירוכז תחת קורת גג אחת. "הקורבנות כבר לא ירדפו אחר הרשויות"

הטיפול בילדים נפגעי עבירות מין ואלימות ירוכז תחת קורת גג אחת, על פי צורכי הילד – כך אישרה היום (רביעי) הכנסת בקריאה שניה ושלישית, בניגוד לעמדת האוצר.

על פי החוק, ביוזמת ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה), המרכז החדש יספק, בין היתר, שירותי בריאות ובריאות הנפש, פקידי סעד, חוקרי ילדים ופרקליטים מטעם המדינה. במרכז, יוכלו הקטינים להתמודד עם כל זרועות המדינה שעמן עליהם להיפגש כדי לטפל בעבירתם.

עלות החוק היא שבעה מליון שקל לשנה. ב- 20 השנים האחרונות הוקמו מרכזים דומים ב- 400 מקומות שונים בארצות הברית. מרכז הגנה ראשון הוקם כפיילוט בירושלים ולדברי ח"כ מלכיאור הוא פועל בהצלחה.

"סוף לעיכובים ולסחבת"

"ריבוי השירותים ופיצול הגורמים המטפלים לזרועות כה רבות גורם לקשיים נפשיים ואחרים לאותם ילדים, אשר נאלצים לפגוש מספר רב של אנשי מקצוע, לענות פעמים רבות על אותן שאלות, בחלקן חודרניות, להגיע למקומות רבים אשר אינם מותאמים לילדים, ולחוות תופעות של עיכובים וסחבת", אמר מלכיאור.

"בזכות מרכזי ההגנה שאושרו היום לא יצטרכו הילדים לחוות פעם אחר פעם את ההתעללות והאונס בכל טיפול של הרשויות. במרכזים ירוכזו כלל הגורמים המטפלים, והקורבנות לא יצטרכו עוד לרדוף אחר רשויות המדינה על מנת לקבל טיפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully