וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תנסה להציל את החטופה בקולומביה

שי אילן

2.4.2008 / 20:28

משלחת מטעם צרפת משוגרת לג'ונגלים של קולומביה כדי לנסות להציל את אינגריד בטאנקור, הפוליטיקאית החטופה שמצבה הרפואי קשה

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי מתכוון לשגר בהקדם משלחת הומניטרית כדי לסייע לחטופה הצרפתית הגוססת בקולומביה. אינגריד בטאנקור, פוליטיקאית קולומביאנית בעלת אזרחות צרפתית, נחטפה על ידי המחתרת השמאלנית FARC לפני כשש שנים, כשהייתה מועמדת לנשיאות. לאחרונה התנהלו מגעים לשחרורה, ונמסר כי מצבה הרפואי קשה. היא סובלת מצהבת B ובעת נדידתה בג'ונגלים נמנעו ממנה טיפולים רפואיים.

שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר הודיע על הכוונה לשגר את המשלחת. לא ידוע אם ארגון FARC המחזיק בחטופה הסכים לאפשר גישה אליה. לא ברור גם אם המשלחת נמצאת כבר בשטח או לא. קושנר אמר: "עשינו כל מה שהיה ביכולתינו. עכשיו צריך לחכות עד שהשליחים המיוחדים והרופאים יגיעו לשטח".

בקולומביה אמר הנציב הממונה על השלום, לואיס קרלוס רסטרפו, י "המשלחת יצאה לדרך". לדבריו, הממשלה העניקה את כל הערבויות הביטחוניות לחוטפים. כעת רק צריך לאתר בדיוק את מקום המצאה של בטאנקור, כדי להפסיק שם את הפעילות הצבאית.

על פי הדיווחים בצרפת, נציג הצלב האדום יצא יחד עם המשלחת הרפואית, ועשוי לפעול לשחרורה של בטאנקור מהשבי. הבוקר אמר בנה במסיבת עיתונאים שאמו גוססת ושהיא זקוקה לעירוי דם דחוף. עדי ראייה שפגשו לאחרונה את בטאנקור סיפרו שהיא נראתה כמי שאיבדה את הרצון לחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully