וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה העלובה של אולמרט

רועי כ"ץ

3.4.2008 / 7:55

ראש הממשלה זילזל באופוזיציה בנאומו – ובצדק: נתניהו וליברמן לא מצליחים להפיל אותו, למרות האהדה האפסית לה הוא זוכה

פרקליט הצמרת הירושלמי שהפך במקרה לראש ממשלה בישראל מכיר היטב את חוק איסור לשון הרע. בנאומו היהיר והטלגרפי תקף אהוד אולמרט במילים קשות את האופוזיציה ואמר מעל הדוכן כי "נער הייתי וגם זקנתי, אבל לא ראיתי דיון אמורפי, חסר תוכן וצורה כמו הדיון הזה, שאין בו אלא להמשיך לפגוע בכנסת ובמעמדה". מילים בוטות אבל לא שקריות, מלאות בוז אך לא חסרות טעם. אולמרט בהחלט יכול להיעזר בטענה "אמת דיברתי", אם מישהו יטען כי דיבת האופוזיציה יצאה בזמן הנאום הקצרצר.

שנתיים חלפו מאז הבחירות והאופוזיציה בכנסת אינה ראויה למחמאות רבות יותר מהממשלה הכושלת בראשה עומד אולמרט. ראש הממשלה, שכישוריו הפוליטיים רבים ומוכרים, נהנה מאוזלת יד מוחלטת של האופוזיציה, שאינה מצליחה אפילו לשרוט את הרשות המבצעת ומתקשה לייצר סדר יום אלטרנטיבי לממשלה, שאינה מסתירה כי אין לה אג'נדה.

אולמרט לא מיצמץ

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יכול להזהיר עד מחר מהאיום האירני, אבל הדרך חזרה לכפתור האדום ולבור בקריה עוברת דרך הפלת הממשלה הנוכחית ולא דרך אולפנים ממוזגים של תכניות טלוויזיה או כורסאות רכות בהצגות בלונדון. גם אביגדור ליברמן שואל עצמו איך הוא נפל לספין לפיו אליהו וינוגרד יצליח להפיל את אולמרט. יו"ר ישראל ביתנו, שועל פוליטי לא קטן, נפל בגדול בהימור לצאת מהממשלה. עכשיו הוא וחברי הכנסת שסרים למרותו תקועים בלי יכולת השפעה ובלי שמץ של רצון ללכת לבחירות, בהן יאלצו להתמודד מול ארקדי גאידמק. קשה לבוא בטענות למפלגות הערביות ולאיחוד הלאומי על כך שאינן מצליחות לסכן את יציבות השלטון, על אף שגם במפלגות אלו לא ששים ללכת לקלפי ולסכן את המעט שקיבלו בבחירות האחרונות.

מהדוכן בכנסת ראה היום אולמרט את יריביו הפוליטיים ואפילו לא מצמץ. מעולם לא נהנה ראש ממשלה כושל כל כך מאלטרנטיבה ירודה כל כך. נתניהו וברק כשלו כראשי ממשלה ושילמו על כך מחיר פוליטי מהיר מאופוזיציה תאבת דם ואכזרית. אריאל שרון נהנה מפופולריות אדירה בציבור, שגרמה לו לאיים תמידית בהליכה אל הבוחר. רק אולמרט מצליח לשבור את המשוואה: גם תיעוב כללי מצד דעת הקהל וגם ביטחון מלא ביציבות ממשלתו עקב חוסר אונים מוחלט של האופוזיציה. הקלישאה אומרת שגם שעון מקולקל מציג את השעה נכון פעמיים ביום. אולמרט הצליח היום לומר את האמת לכנסת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully