וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי שמאל: "הותקפנו בידי מתנחלים"

ניר יהב

2.4.2008 / 18:15

ישראלים שבאו להזדהות עם פלסטינים במאחז הלא חוקי שבות עמי, טוענים שהותקפו בידי מפוני המאחז בעוד חיילי מג"ב עומדים מנגד

פעילי שמאל שבאו להזדהות עם פלסטינים במאחז הלא חוקי שבות עמי שפונה היום (רביעי) בשומרון, טוענים כי הותקפו בידי מתנחלים שפונו מהמאחז. פעילי השמאל, יחד עם פעילים פלסטינים, באו למקום כדי להגן על רכושה של בעלת השטח, בדריה עאמר, מחשש שמתנחלים יפגעו בו לאחר שפונה. לטענת הפעילים, בזמן שהותקפו על ידי מתנחלים מהמאחז, עמדו שוטרי מג"ב מנגד ולא עשו דבר.

"למרות שכניסת בעלי האדמות הפלסטינים לשטח היתה מתואמת עם כוחות הביטחון מראש, הם לא היו ערוכים לאפשר להם להגיע לבתיהם", סיפר לוואלה! חדשות פעיל "אנרכיסטים נגד הגדר", יונתן פולק. "אנחנו תכננו להישאר על האדמות כדי לסייע לבעליהן, אולם המתנחלים גירשו את בעלי האדמות והכו את פעילי השמאל שהיו שם. כל אותו הזמן עמדו חיילי מג"ב מנגד".

עו"ד מיכאל ספרד, המייצג מטעם ארגון זכויות האדם "יש דין" את בעלת השטח והבית, בדריה עמאר, אמר כי "ההתעקשות של בדריה עמאר להגן על רכוש משפחתה במציאות שבה הרשויות כמעט ולא עושות דבר לאכיפת החוק על מתנחלים, תוך שיתוף פעולה בין פעילים ישראלים ופלסטינים, היא מעוררת כבוד. אנחנו מקווים ששיתוף הפעולה הזה יהפוך לדוגמא למאבק לא אלים גם במקומות רבים אחרים שבהם מתנחלים גזלו אדמות פלסטיניות".

דובר מג"ב מסר בתגובה כי "בשל העימותים במקום כוחות מג"ב הפרידו בין הניצים. לא נאפשר לתקרית להידרדר עד כדי הפרות חוק. ברגע שאנו רואים הפרות חוק אנו מתערבים".

זו הפעם העשירית שבה מפונים המאחזים הבלתי חוקיים "שבות עמי" ו"הרחיבי". מאז שנבנו המאחזים בחול המועד סוכות, שבו אליהם פעילי ימין ובנו אותם מחדש. מדי כמה שבועות נאלצים כוחות מג"ב להגיע ולפנות את המתנחלים מהמאחזים. במקרים קודמים נעצרו מתנחלים רבים בטענה שפרצו למקום והתנהגו באלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully