וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: 30 שנות מאסר לברון סמים מקולומביה

טלי גולדשטין

2.4.2008 / 16:53

חואן קרלוס אבדייה, אחד מברוני הסמים הגדולים בקולומביה, ישלם 2.5 מיליון דולר לביהמ"ש בברזיל. אשתו תרצה 11 שנות מאסר

מנהיג אחד מקרטלי הסמים החזקים ביותר בקולומביה ירצה 30 שנות מאסר בכלא בברזיל. לפי דיווח רשת ה-BBC, חואן קרלוס רמירז אבדייה, הידוע גם בכינוי "לוליפופ", נמצא אשם בהלבנת כספים, שחיתות, קשירת קשר ושימוש במסמכים מזויפים. רמירז אבדייה מעוניין לרצות את עונשו בארצות הברית – בה תלויים ועומדים נגדו אישומים בגין סחטנות ורצח – מאחר ולטענתו חייו יהיו בסכנה אם יחזור לקולומביה.

בית המשפט העליון בברזיל המליץ שלא להסגיר את אבדייה לקולומביה, אלא אם כן יקבל הבטחה שלא ייגזר עליו עונש מוות. נשיא ברזיל לואיס אינסיו לולה דה סילבה יהיה המכריע הסופי בסוגיה.

אבדייה נעצר במהלך פשיטה ליד סאו פאולו באוגוסט האחרון, כחלק מחקירה מקיפה של קרטל נורטל דל וואלה. קרטל סמים זה מואשם בהעברת כמויות גדולות של קוקאין לארצות הברית ולאירופה ובהלבנת ההכנסות באמצעות רכישת נכסי נדל"ן בברזיל. בנוסף לעונש המאסר, על אבדייה לשלם קנס בסך 2.5 מיליון דולר.

אשתו יסיקה פאולה רוחאס מוראלס תרצה 11 שנים וחצי בכלא בגין מעורבותה בפעילות אבדייה. שמונה בני אדם נוספים הורשעו אף הם.

"בית המשפט הוכיח כי לאחר יולי 2004, עסקיו של אבדייה בברזיל כללו בעיקר רכישת נכסים, מכוניות ופריטים אחרים באמצעות כסף שהרוויח מסחר בסמים", אמר השופט פאוסטו מרטין דה סנקטיס. "כל נכסיו, בהם השקיע תחת שם בדוי, הם תוצאה של פשיעה".

אבדייה מואשם בסחר בסמים מאז 1986. הוא הוסגר לשלטונות קולומביה, אך שוחרר מהכלא ב-2002. ארצות הברית מחשיבה את אבדייה כאחד מסוחרי הסמים החזקים ביותר של קולומביה ובהזמנה של מאות רציחות בקולומביה ובארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully