וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק המילואים - חוק היסטורי"

פנחס וולף ויהושע בריינר

2.4.2008 / 16:15

על פי החוק, שעבר היום בכנסת, תעמוד מעתה משכורתם של חיילי המילואים על כ-5,000 ש"ח, שהם 68% מהשכר הממוצע במשק. ארגוני המילואים: "החוק אינו מושלם, אבל ההישגים גדולים"

חוק המילואים אושר היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. החוק החדש מגדיר את מערך המילואים, את כשירותו ומטרותיו, ואת חובותיהם וזכויותיהם של חיילי המילואים. כמו כן מגדיר החוק את משך הזמן אליו יכול להיקרא חייל מילואים לשירות פעיל.

בחוק ישנו פרק העוסק בפיצויים ובתגמולים לחיילי המילואים. בין ההטבות שהחיילים יקבלו תהיה העלאה במשכורת הצבאית שתעמוד מעתה על 68% מהשכר הממוצע במשק (כ-5,000 שקלים). זאת בניגוד לעמדה שהציגו ארגוני המילואים, שדרשו מתן שכר ממוצע מלא. מענק נוסף עד לגובה סכום של שתי נקודות במס הכנסה (כ-4,500 שקלים) יוענק למשרתים מעל עשרה ימים בשנה. התקציב המיועד לתגמול הנוסף עומד על 150 מיליון שקלים בשנה הנוכחית ויגיע עד ל-300 מיליון שקלים בשנת 2010.

החוק גם קובע הטבות נוספות לחיילים ממשרדי הממשלה השונים כגון פטור מאגרות במשרד התחבורה, עדיפות בקבלה למשרות ציבוריות והטבות בקבלת משכנתא ממשרד הבינוי והשיכון. החוק עבר בקריאה ראשונה בשנת 2005 ובמהלך הדיונים בוועדת החוץ והביטחון מחו ארגוני המילואים על שהחוק "קמצני מדי" לטענתם. אולם היום, עם סיום החקיקה הארגונים הרימו כוסית יחד עם קצין מילואים ראשי תת אלוף דני ון בירן ועם יוזמי החוק: סגן שר הביטחון מתן וילנאי (עבודה), אבשלום וילן (מרצ) שיזם את הצעת החוק הפרטית ויו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צחי הנגבי (קדימה).

"חוק היסטורי"

יו"ר פורום חפ"שים (חיילים פשוטים) עלה מיקנובסקי אמר בתגובה, כי "זהו יום היסטורי, לאחר שש שנים של מאבק ארגוני המילואים, ובפעם הראשונה בתולדות המדינה, חוקק חוק המסדיר את מערכת היחסים בין האזרח המשרת למדינה". הוא ציין כי "החוק אינו מושלם, אבל ההישגים גדולים. נמשיך לעקוב אחר יישומו ולהיאבק להשלמתו".

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי אמר כי הוא "מברך על חוק המילואים שמבטא את תמיכתו והערכתו של העם למשרתים במערך".

ח"כ דני יתום (עבודה) המשמש כראש שדולת חיילי המילואים בכנסת יחד עם וילן אמר כי "מדובר בחוק היסטורי שמעגן לראשונה את ייעוד מערך המילואים ואת חובת המדינה להעניק למשרתים פיצוי על היעדרם מביתם ותגמול על תרומתם העצומה לחברה בישראל."

גם קצין המילואים הראשי, תא"ל דני ון בירן, בירך על החוק בשיחה עם וואלה! חדשות. "לראשונה מאז קום המדינה חוקק חוק היסטורי ובעיקר חשוב שמבטיח כי המשרתים במילואים יזכו לכשירות המתאימה, לציוד שלא נופל ברמתו מהציוד שמקבלים חיילי הסדיר, ומנגנוני בקרה שיוודאו כי על סעיפי החוק מתקיימים". "מה שמביא אדם למילואים זה לא המאה שקל יותר או פחות, אלה התחושה שנותנים למילואימניק שהוא רלוונטי, חשוב שמעריכים אותו ובעיקר שלא מבזבזים את זמנו".

ח"כ לימור לבנת (ליכוד) ציינה כי החוק נושא "מסר חשוב לציבור כולו ואמירה ברורה נגד ההשתמטות." לדבריה, "הציונות ניצחה היום פה אחד בכנסת."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully