וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגננת אסור להיכנס לגן

ספי קרופסקי

2.4.2008 / 15:27

הורים טוענים כי רשת הגנים של "אגודת ישראל" מתנכלת לגננת של ילדיהם בראש העין. התנועה בתגובה: "הגננת חצתה כל קו אדום"

האם באגודת ישראל מתנכלים לגננות שעובדות בשורותיהן? לטענת כמה הורים לילדים בגן של תנועת "אגודת ישראל" בראש העין, רשת הגנים של התנועה מתנכלת זה מספר חודשים לגננת המקומית באופן שיטתי. על פי הטענה, ההתנכלות נובעת מסירובה של הגננת לדרישת נציגי התנועה להפחית בשכרה.

ההורים סיפרו לוואלה! חדשות, כי בין שאר ההתנכלויות, הגננת לא הורשתה להיכנס לגן, קיבלה מכתב פיטורים ולא קיבלה את המשכורת לה היתה זכאית. לטענתם, מדובר בדפוס פעולה חוזר של התנועה. "כל גננת שפותחת את הפה מפעילים עליה מכבש לחצים ודורשים ממנה לא לדבר", אמרו.

תחילת הפרשה לפני כמה חודשים, כשרשת הגנים של "אגודת ישראל" פנתה לגננת, רווית מדמון, ובישרה לה שלאחר שמונה שנים של עבודה ברשת בכוונתם לקצץ בשכרה החודשי לסכום של 2,000 שקלים בחודש, וכן לקצץ לה בפנסיה.

"הפקחים החליפו מנעולים בגן"

ההורים החליטו להצטרף למאבק בין הגננת, לבין נציגי רשת הגנים, כשהוא התחיל להשפיע על המתרחש בגן. מדמון דרשה את הכספים שמגיעים לה, ועירבה בעניין גם את עיריית ראש העין. לפני כשבוע הושעתה מדמון מהעבודה בגן שלושה חודשים בלבד לפני סיום שנת הלימודים.

יום לאחר שהושעתה, החליטה הגיעה מדמון לעבודה כרגיל, "בשל מחויבותה", לדברי ההורים, "לילדים שלנו". ואולם במהלך היום הגיעו למקום פקחים של רשת הגנים, וצעקו על הגננת. ההורים טוענים כי הילדים מפוחדים מאז המקרה ואף מסרבים להגיע לגן.

למרות מחאת ההורים, שתלו שלטי מחאה במקום נגד פיטורי הגננת, חילקו נציגי רשת הגנים של "אגודת ישראל" מכתבים ובהם נטען כי הגננת היא זו שאחראית למהומה, וכי בכוונתם לתבוע אותה בסכום של 200 אלף שקל. כמו כן הוחלפו המנעולים בגן כדי שמדמון לא תוכל להיכנס למקום. ביום רביעי האחרון השביתו ההורים את הלימודים בגן, כאות הזדהות עם הגננת.

מרשת החינוך של "אגודת ישראל" נמסר בתגובה, כי "בין 1,500 העובדים שמועסקים על ידינו הגיוני שלחלקם יהיו טענות. ואולם במקרה הזה הגננת עברה את כל הקווים האדומים. עניינה הגיע לבית המשפט שהחליט להוציא צו ביניים להשהייתה מהמוסד". בתנועה סרבו לענות לסיבה שבגינה נגררה הגננת לבית המשפט. כמו כן סרבו להתייחס באגודת ישראל לטענה כי מדובר בדפוס מוכר בגנים נוספים המופעלים על ידי הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully