וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי בדואים נהרסו עבור שכונת אנשי קבע

ניר יהב ויהושע בריינר

2.4.2008 / 13:42

משרד הפנים הרס 2 בתים בכפר הבדואי הבלתי מוכר תראבין א-סאנע, הסמוך לעומר. "מדובר בהריסה חוקית. לתושבי הכפר נמצא פתרון"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: פורטל הדרום - "דרומי", עריכת וידאו: יאיר דניאל)

דחפורי משרד הפנים הרסו הבוקר (רביעי) שני בתים בכפר הבדואי הבלתי מוכר תראבין א-סאנע, הסמוך לעיירה עומר מדרום לבאר שבע, מתוך כוונה להקים שם שכונה לאנשי צבא הקבע. "הדחפורים של משרד הפנים הרסו שני בתים בכפר כי מתוכננת הקמת שכונה לאנשי קבע שבסופו של דבר תחובר לעומר", אמר לוואלה! חדשות יו"ר המועצה האזורית לכפרים הבלתי מוכרים בנגב, חוסיין א-רפאייעה.

"במקום שהמדינה תתכנן מגורים לתושבי תראבין א-סאנע, היא מתכננת שכונה חדשה לעומר. מצד אחד עומדים אזרחי המדינה שהורסים את בתיהם ומצד שני עומדים אזרחי מדינה אחרים שבונים להם שכונות חדשות", הוסיף א-רפאייעה. לדבריו, לא רק בתראבין א-סאנע הרסו הדחפורים בתים. "בכפר טוויל אבו ג'רוואל נהרסו הבוקר 12 אוהלים בטענה כי מדובר בבנייה בלתי חוקית".

דובר מועצת עומר ומנהל הפרוייקטים, ניר ניסים, מסר לוואלה! חדשות, כי "מדובר בהריסות חוקיות של משרד הפנים במסגרת צווי ההריסה שניתנו על ידי בית המשפט. לכל האנשים שפונו נמצא פתרון על ידי המדינה ואף ראש השבט הסכים וחתם על הסכם ביחד עם התושבים. בהסכם הוחלט שהתושבים יפונו לשכונת תראבין החדשה, ואלו שגרו בפחונים עברו למבנים חדישים ומתקדמים".

ניסים אישר כי במקום נבנית שכונה חדשה לאנשי קבע. "באזור זה הולכת לקום שכונה חדשה של אנשי קבע שבאים לנגב במסגרת מעבר צה"ל דרומה. דחפורים וטרקטרונים כבר מכשירים את השטח. עד היום נרשמו 220 משפחות של אנשי קבע לפרויקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully