וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתבתו של צ'רלס דיקנס תועמד למכירה

2.4.2008 / 13:35

ליד שולחן הכתיבה המדובר בילה הסופר הבריטי צ'רלס דיקנס את שעותיו האחרונות. ההכנסות מהמכירה ייתרמו לבית חולים בלונדון

המכתבה עליו כתב הסופר הבריטי צ'רלס דיקנס את הספר "תקוות גדולות" ולידה בילה את שעותיו האחרונות תעמוד למכירה ביוני, הודיע היום (רביעי) בית המכירות הפומביות "כריסטי'ס" בלונדון.

שולחן הכתיבה והכסא מחדר העבודה של דיקנס בביתו "גבעת גאד" שבמחוז קנט, בו התגורר הסופר עד מותו ב-1870, הועבר בירושה לכריסטופר צ'רלס דיקנס ואשתו ג'ין-מארי דיקנס. ג'ין-מארי תרמה אותם לבית החולים "גרייט אוסמונד סטריט צ'ילדרן" שבלונדון כדי שזה יוכל למכור את הפריטים ולגייס כסף.

לפי הערכות, השולחן והכסא, שיהיו כלולים במכירה פומבית של ספרים וכתבי יד נדירים שיערוך "כריסטי'ס" ב-4 ביוני, צפויים להימכר במחיר של 100-160 אלף דולר. דיקנס היה פטרון של בית החולים וידיד של המייסד צ'רלס ווסט. בית החולים נהנה גם מתמיכה של סופרים בריטים מפורסמים אחרים לרבות ג'יי. אם. בארי, מחבר "פיטר פן", ואוסקר וויילד. בעברו, בית החולים ערך אירועי התרמה במהלכם דיקנס וויילד נהגו לשאת נאומים.

לפי אתר בית החולים, הופעתו של דיקנס באירוע מסוג זה ב-1858 עזרה למוסד להתגבר על משבר כספים בו היה נתון ולהגדיל את מספר המיטות שברשותו מ-20 ל-75. "אנחנו זקוקים לגייס 50 לירות שטרלינג בשנה כדי להעניק טיפול טוב לילדים ולמשפחותיהם – מתנה זו תעזור לנו לממש זאת", אמר צ'רלס דנטון, מנכ"ל קרן הצדקה של בית החולים.

לדברי כריסטי'ס, דיקנס כתב את "תקוות גדולות" וספרים וסיפורים מאוחרים נוספים אחרים על גבי שולחן המהגוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully