וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "האופוזיציה פוגעת במעמד הכנסת"

2.4.2008 / 13:37

רה”מ חוייב לשאת דברים בדיון, לאחר ש-43 חברי כנסת חתמו על הבקשה. אולמרט הסתפק בנאום לקוני וקצר, בו דאג בעיקר לתקוף את יריביו הפוליטים

ערוץ הכנסת

(צילום באדיבות ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה אהוד אולמרט נאם היום (רביעי) במליאת הכנסת, דיון בנושא "הממשלה ללא דרך, ללא אסטרטגיה ומכהנת לצורכי הישרדות בלבד". אולמרט חוייב לשאת דברים בדיון, לאחר ש-43 חברי כנסת חתמו על בקשה לקיום הדיון.

אולמרט הסתפק בנאום לקוני וקצר: "ישראל שואפת להגיע לשלום עם כל שכנותיה. המו"מ עם הפלסטינים מתנהל בזהירות במטרה להגיע להסכם. בנוגע לביטחון, הממשלה פועלת בכמה גזרות. החל באירן, גבול הצפון וכלה באיומי הטרור מעזה. במסגרת האג'נדה הכלכלית חברתית הופנו תקציבי עתק לטיפול בעוני והתכנית כוללת טיפול בילדים בסיכון, בניית כיתות לימוד חדשות ורפורמות במערכת החינוך".

ראש הממשלה תקף את יוזמי הדיון ואמר: "תפקידה של האופוזיציה הוא להוות אלטרנטיבה לממשלה. עם זאת מעולם לא זכיתי לראות דיון כה אמורפי, חסר תוכן ותכלית כמו הדיון הזה, שאין בו אלא לפגוע בכנסת ובמעמדה".

ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) הגיב לדברי ראש הממשלה ומסר לוואלה! חדשות כי "הנאום הקצרצר מבזה את הכנסת ושם ללעג ולקלס את הדיון הציבורי בישראל". חבר מפלגתו יובל שטייניץ הוסיף כי אולמרט "פוגע בדמוקרטיה". לדבריו, "בשום מדינה דמוקרטית לא מקובל שראש ממשלה נותן ציונים ומגדף את הפרלמנט שמפקח עליו".

מנגד טען ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) כי "אולמרט הוא אחד מראשי הממשלה שמכירים ומכבדים את עבודת הכנסת. הוא הוכיח זאת בכך שאת נאומיו החשובים לאורך הקדנציה נשא במליאה". לטענתו, "כל הדיון היה קנטרני. הביקורת הייתה לא עניינית. עדיף שיתמקדו בנושאים חשובים במקום בהאשמות לא חשובות".

"איך היתה ההצגה בלונדון?"

לאחר נאום אולמרט עלה לנאום ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. לנאום התפרצו חברי כנסת ושרים מהקואליציה בקריאות זעם: "אולי תספר לנו איך היתה ההצגה שראית בלונדון?" קרא ח"כ יואל חסון (קדימה) לעברו.

לדברי נתניהו, "בנושא הגרעין האירני אין אופוזיציה ואין קואליציה. בהדיפת האיום הזה אנו מאוחדים ופועלים במשותף. האיום אינו מתמצה רק בסכנה הגרעינית. אירן מעמידה בפנינו איומים חמורים אחרים שכבר הכו ומכים בערינו ובישובינו. אשדוד כבר נמצאת בטווח הטילים והנשק עולה ונערם בחסות אירן בחמאסטן".

נתניהו תקף את הממשלה: "האנשים שמובילים את המדינה טעו פעם אחר פעם, ואחר כך הם מגייסים את צה"ל כדי לתקן את המפולות שגרמו להן. הם אינם מסתפקים בטעויות העבר. מדובר בחובבנות מדינית שמייצרת הפקרות ביטחונית. החל בנסיגה מלבנון, המשיך בהתנתקות, המשיך להתכנסות ועכשיו הגיע תור השלום המדומה עם אבו מאזן".

לפני אולמרט נאמו כמה חברי כנסת, ומנו את כשלונותיה של הממשלה. ח"כ גדעון סער, שיזם את הדיון, הכריז כי הממשלה לא עמדה באף יעד אותה קבעה, כגון הפחתת שיעור העוני ואישור ראשוני של חוקה עד לחגיגות ה-60 למדינת ישראל. ח"כ אופיר פינס (העבודה) כינה את הממשלה: "ממשלת השרדות לאומית".

עוד חברי כנסת רבים, בהם רובי ריבלין (קדימה), אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), יצחק גלנטי (הגמלאים), אפי איתם (איחוד לאומי-מפד"ל), וזהבה גלאון (מרצ) נשאו כל אחד מהם נאום בן שש דקות ובו תקפו את הממשלה. ליברמן הכריז כי "לא יהיה פה שלום ב-50 השנים הקרובות". ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) עלה לדוכן וענה לתוקפים: "אכן, לממשלה אין דרך. יש לה דרכים רבות, המתחברות לדרך אחת רחבה בה יכולה לצעוד אומה שלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully