וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 55% חושבים שהשמאל לא רלוונטי

ספי קרופסקי

2.4.2008 / 13:03

לפי הסקר של מכון גיאוקרטוגרפיה, 76% מהציבור סבור כי מפלגת העבודה איננה מפלגת שמאל מובהקת וברורה

"55% מהציבור חושב שהשמאל הישראלי כבר לא ממש רלוונטי, ו-76% מהציבור סבור כי מפלגת העבודה איננה מפלגת שמאל מובהקת וברורה" – כך קובע סקר שפורסם היום (רביעי) על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה ביוזמתו של פרופסור אבי דגני.

הסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג של 512 גברים ונשים בוגרים ובעל סטיית תקן של 4%, מציג מאידך תמונה עגומה בקרב השמאל הציוני בישראל. רק 10% מהנשאלים ענו כי רעיונותיו המדיניים של השמאל בישראל עדיין רלוונטים, ו-3% בלבד חושבים כי רעיונות אלו יותר רלוונטים בעת הזו מתמיד.

יריביה הגדולים של מפלגת העבודה, ישמחו לשמוע כי לדעתם של הנסקרים, 22% סוברים כי למפלגת השמאל הגדולה כבר "אין הגדרה פוליטית ברורה", ואף 8% מהעונים ציינו כי המפלגה נחשבת בעיניהם למפלגת ימין לכל דבר, לרוב בשל מדיניותו של יו"ר המפלגה החדש-ישן, אהוד ברק. רק 14% מהנשאלים עדיין מאמינים כי מפלגת העבודה עומדת בראש מחנה השמאל בישראל.

בדומה לסקרים קודמים שנערכו בתקופה האחרונה, ניכר בתשובותיהם של הנסקרים כי האופוזיציה בראשות הליכוד מייצגת בעיני העם את האלטרנטיבה המדינית. 23% מהנשאלים ענו כי הליכוד מציג את הפתרונות המדיניים הנכונים והסבירים ביותר. זאת לעומת 13% שסברו כי פתרונותיה של קדימה עדיפים, ו-7% שהעדיפו את הפתרונות המדיניים שמציגה מפלגת העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully