וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: חייל צד"ל הוכר כהלום קרב

יהושע בריינר

2.4.2008 / 12:36

משרד הביטחון קיבל את ערעורו של לוחם צד"ל לשעבר הסובל מפוסט טראומה. הוא יקבל 30 אחוזי נכות נוספים, מלבד פציעותיו הגופניות

כמעט שמונה שנים אחרי הנסיגה מלבנון, הכיר משרד הביטחון לראשונה בלוחם צד"ל כנכה צה"ל בשל הלם קרב ממנו הוא סובל, מאז שירותו בדרום לבנון. בשבוע שעבר קיבל משרד הביטחון את ערעורו של ע', לוחם צד"ל לשעבר בן 40, שנפצע במהלך שירותו שלוש פעמים ומאז הוא סובל מפוסט טראומה.

עד כה הכירה מדינת ישראל בלוחמי צד"ל שנפצעו גופנית כנכי צה"ל, אולם לוחמים שסבלו מטראומות בעקבות הלחימה התקשו לקבל אישור כסובלים מהלם קרב. בהחלטת הוועדה הרפואית של האגף לשיקום נכים נקבע כי ע' יקבל 30 אחוזי נכות, בנוסף לאלה שקיבל עבור פציעותיו האחרות.

ע', ששירת ביחידה קרבית והגיע לארץ לאחר הנסיגה בדרגת סמל ראשון, היה מעורב במהלך שירותו במספר התקלויות עם חיזבאללה. בשנת 1996 נפצע קשה לאחר שבמהלך פעילות נפגע הטנק שלו שש פעמים. ב-2007 נפצע שוב כשמטען צד שנועד לפגוע בו התפוצץ סמוך לרכבו באיזור ג'זין.

ע' נפצע בשלישית ב-1999, כאשר אחת המכוניות בשיירה בה נסע התפוצצה וגרמה לפציעות נוספות בגופו. מעבר לפציעות הקשות העיד ע', המתגורר כיום בצפון הארץ, כי הוא סובל מסיוטים ומתעורר בלילות, סובל מעצבנות יתרה וכי אינו מסוגל לתפקד בשל כך.

"מדובר בהחלטה תקדימית שפותחת פתח גם לחיילי צבא דרום לבנון אשר לקו בנפשם עקב שירותם באזור", אומר בא כוחו של ע', עו"ד אלי סבן, המתמחה בתביעות כנגד משרד הביטחון. "עד כה ישראל לא הכירה בקשר ישיר בין השירות והחוויות הקשות שעברו הלוחמים לבין תסמינים פוסט-טראומתיים מהם סבלו. זהו המקרה הראשון בו משרד הביטחון מכיר בתסמונת, למרות הזמן הרב שחלף מאז הנסיגה מלבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully