וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בכנסת: לוביסטים יידרשו להיתר מיוחד

פנחס וולף

2.4.2008 / 12:26

על פי החוק החדש שמטרתו ליצור שקיפות בעבודת הלוביסטים בכנסת, הם יחויבו לקבל היתר מוועדה ולענוד תג זיהוי מטעם הכנסת

לוביסטים בכנסת יוכלו לפעול רק אם קיבלו היתר לכך מוועדה המורכבת מיו"ר הכנסת ושני סגניה, והם יחויבו לענוד על בגדיהם תג זיהוי מטעם המשכן – כך אישרה היום הכנסת בקריאה שניה ושלישית.

החוק הוא יוזמה של חברי הכנסת גדעון סער (ליכוד) ושלי יחימוביץ' (עבודה), והוא צפוי להיכנס לתוקפו בעוד שלושה חודשים. מטרתו להביא לשקיפות בעבודה עם חברות הלוביסטים ולהסדיר בצורה חוקית את פעילותם במשכן.

החוק קובע עוד, כי בכל פניה לחברי הכנסת או לעובדי הכנסת, יחויבו הלוביסטים לציין מיהו הלקוח שבשמו הם פונים וייאסר עליהם להעניק לחברי הכנסת טובות הנאה, להטעותם או לשכנעם באמצעים פסולים. במידה שלוביסט יעבור על החוק, הוועדה בראשות יו"ר הכנסת תוכל לשלול ממנו את ההיתר לפעול כלוביסט ואף את הכניסה למשכן.

”זהו אחד החוקים המשמעותיים שחוקקו בכנסת הזאת", אמרו סער ויחימוביץ', "בוודאי בכל הנוגע לעבודתה של הכנסת. הצעת החוק קובעת נורמה של שקיפות בעבודת הלוביסטים שהיא תנאי הכרחי הן לעבודת חקיקה תקינה והן לזכות הציבור לדעת, ונועדה בראש ובראשונה לשרת את הציבור הרחב".

חברת "גלעד", אחת מחברות הלובינג הגדולות, מסרה בתגובה לאישור החוק כי "ישראל הצטרפה היום לדמוקרטיות המובילות בעולם והסדירה בחוק את תחום הלובינג ככלי חיוני למימוש זכותם הבסיסית של חברות, ארגונים וגורמים פרטיים להשמיע את קולם בפני המחוקק ולפתח שיח ציבורי בנושאים מגוונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully