וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר למנהל ששיחד 3 עובדי ציבור בכירים

נתיב נחמני

2.4.2008 / 11:21

אריה עציוני הורשע במתן שוחד לבכירים באל על, בזק ובנק הפועלים. הוא נידון לשנה וחצי מאסר וקנס של 50 אלף ש"ח

שנה וחצי מאסר בפועל וקנס של 50 אלף שקלים נגזרו היום (רביעי) על אריה עציוני, שהורשע במתן שוחד לארבעה עובדי ציבור בכירים ב"אל על", "בזק", חברת החשמל ובנק "הפועלים" - תמורת טובות הנאה ומתן עדיפות בזכייה במכרזים לחברות שניהל. במהלך משפטו, שנמשך שמונה שנים, כפר עציוני בהאשמות נגדו. עורך הדין אברהם לנדשטיין אמר היום לוואלה! חדשות, כי מרשו עדיין עומד בחפותו וכי הגיש ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה שהתקבלה היום.

עציוני נאשם בכך שבין השנים 1995 ל-1998 שיחד מספר עובדים ציבוריים, בהם שמואל שמעוני, קניין בכיר ב"אל על". לפי גזר הדין, עציוני העניק טובות הנאה לשמעוני, ובתמורה קיבל מידע פנימי סודי על התקשרות החברה עם ספקים אחרים לצורך קידום ענייניו העסקיים עם החברה.

לפי גזר הדין, זכה עציוני במכרז לחלוקת שי לעובדי בנק הפועלים, לאחר ששיחד במאות אלפי שקלים את גלעד אבנר, בכיר בוועד העובדים.

במקרה "בזק", ניהל עציוני את רשת הצרכניות לעובדי החברה. עציוני אפשר לבנימין גולדרינג, בכיר בוועד עובדי "בזק", לקבל מוצרים מהצרכניה בחינם. בתמורה, העלים גולדרינג עין מהחריגות הכספיות של הצרכניה.

עציוני הואשם גם בשוחד ליו"ר חברת החשמל יורם אוברקוביץ', שהיה מעורב גם הוא בפרשה, אך לא הורשע. אוברקוביץ' נפטר מאז תחילת המשפט טרם ניתנה החלטה בעניינו.

ארבעת מקבלי השוחד נידונו לשנת מאסר בפועל ולקנסות של עשרות אלפי שקלים. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב ג'ורג' קרא לא קיבל את בקשתו של עציוני לדחות את ביצוע גזר הדין. זאת בשל חשש שהביעה עורכת הדין אתי בן דור ממחלקת מיסוי וכלכלה של פרקליטות מחוז תל אביב, לפיו עציוני עלול לברוח מהארץ למקום מגוריו בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully