וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה מגייסת מילואים ונערכת למלחמה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.4.2008 / 9:01

מקורות בסוריה טוענים כי הצבא הסורי מקיים תמרונים, מעלה כוננות ומגייס מילואים, כהכנה למתקפה ישראלית שנועדה לפגוע בה ובחיזבאללה

"צבא סוריה מקיים תמרונים צבאיים נרחבים ומגייס כוחות מילואים כהכנה לכל מתקפה ישראלית אפשרית". כך דיווחו מקורות סוריים בכירים לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון. לפי הדיווח, השלטונות הסורים מתכוננים לעמוד בפני התקפה הישראלית גדולה שנועדה לפגוע בה ובחיזבאללה.

המקורות מסרו עוד כי סוריה עוקבת בעניין אחר תנועות הצבא הישראלי ותגבורו לאורך הגבול. בנוסף היא "עוקבת אחר הצהרות בכירים בצה"ל בתקשורת הישראלית המנסים להכשיר את דעת הקהל הישראלית והעולמית לקראת מלחמה גדולה נגד סוריה".

לטענת המקורות, לצד תמרונים צבאיים נרחבים, סוריה העלתה את הכוננות בקרב מנגנוני הביטחון שלה מחשש לחדירות מצד שכנותיה. לפי הדיווח, סוריה קידמה בשבועות האחרונים שלוש דיוויזיות משוריינות ועוד כוחות מיוחדים וחילות רגלים לאיזור אל-בקאע המערבי הלבנוני. בסך הכול סדר הכוחות שרוכז באיזור עומד על כתשע חטיבות.

הסורים, לפי המקורות, סבורים כי כל מתקפה ישראלית אווירית או קרקעית תיפתח מאזור זה, "לא משום שהוא אזור אסטרטגי עבור חיזבאללה אלא משום שהוא מהווה אזור רגיש לסורים. מספיק שכוחות צה"ל יחדרו 25 ק"מ על מנת שדמשק תהא בטווח האש הישראלית ונתונה לניתוק הציר ביירות-דמשק.

העיתון מדווח עוד כי בד בבד עם תגבור הכוחות הסורים, החל לדלוף מידע מגורמים סורים לפיו משרד הפנים הסורי יכריז בסוף השבוע על תוצאות חקירת חיסולו של בכיר החיזבאללה עימאד מורנייה. "תוצאות החקירה יצביעו על המוסד כאשם בחיסול תוך הסתייעות בגורמים ערבים, ויעניקו אור ירוק לחיזבאללה לנקום את החיסול".

בהקשר זה מדווח העיתון מפי בכיר פלסטיני, כי לאחר חיסולו של מורנייה בלב דמשק נקטו המנהיגים הפלסטינים באמצעים ביטחוניים רבים. "אם ישראל הצליחה להגיע עד למורנייה, בכירי הג'יהאד האיסלמי, חמאס והחזית העממית נחשבים למטרה קלה יותר", מסר המקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully