וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי פופולרים בכנסת: ערבים והומואים

פנחס וולף

2.4.2008 / 9:10

לרגל תום מושב החורף, קבלו את מיטב ההתבטאויות שנאלצנו לשמוע: ליברמן תקף בעקביות את הערבים, זאב ובניזרי הלכו על ההומואים

לאחר מושב חורף ארוך, ייצאו בסוף היום (רביעי) חברי הכנסת לפגרה מוקדמת לקראת חג הפסח. גם במושב הרביעי של הכנסת ה-18 לא הצליחו נבחרי העם לרסן את כעסם ותקפו זה את זה בהתבטאויות חריפות. שני נושאים עיקריים כיכבו בדברי הח"כים: ערבים והומואים.

בין חברי הכנסת הערבים לח"כ אביגדור ליברמן מעולם לא שררו יחסי אהבה. הכתבים הפרלמנטרים יודעים היטב שנוכחות חברי כנסת של "ישראל ביתנו" וחברי כנסת ערבים באותו חדר עשויה ליצור ניצוצות.

אולם בשבועות האחרונים, בעיקר לאחר הטבח שביצע המחבל מג'בל מוכבר בתלמידי ישיבת "מרכז הרב", התחרה ח"כ אפי איתם (איחוד לאומי-מפד"ל) בליברמן בהתבטאויות חריפות במיוחד כלפי הח"כים הערבים.

ההתפרצות הגיעה בתחילת מרץ. במליאת הכנסת התקיים דיון בהצעת חוק שלא עוררה עניין ציבורי גדול, עד שאיתם עלה לדוכן והודיע לח"כים הערבים: "יבוא יום ונגרש אתכם לעזה, גם מהכנסת וגם מהבית הלאומי". איתם אמר את הדברים בתגובה להפגנת מחאה נגד פעילות צה"ל בעזה שנערכה באום אל פאחם יום לפני כן. ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) כינה את איתם בתגובה "מטורף", "גזען" ו"פשיסט" וקרא לעברו: "אפס אפסים, צריך לסגור לו את הפה".

כעבור שעתיים בלבד עבר אור הזרקורים לאחמד טיבי (רע"ם-תע"ל), שקרא למפלגת ישראל ביתנו "מפלגה פשיסטית ישראלית, שהאנדרלין עולה להם לראש כשהם רואים גופה של פלסטיני". חבר המפלגה, דוד רותם, לא נותר חייב: "אתה בוגד במדינה שלך, אתה רוצה אותנו בים, אבל זה לא יילך לך", קרא לעברו.

כעשרה ימים לפני כן נאלצנו להיות עדים לסיבוב מביך נוסף בין ליברמן זחאלקה. במהלך דיון בוועדת החינוך של הכנסת בנושא השירות הלאומי במגזר הערבי, פתח חבר הכנסת הערבי והחל להטיח בליברמן: "אתה פשיסט קטן וגזען, וזו מחמאה עבורך". ליברמן לא ויתר, והשיב: "אתה המסית הראשי. זה שאתה יושב כאן זה בושה לכנסת ישראל ואנחנו נדאג שתשב במקום אחר".

על משכב זכר ורעידות אדמה

נושא אחר שמעורר רגשות זעם בקרב חברי הכנסת הוא ההומואים. הכוכבים בסיפור הם לא פעם חברי הכנסת של ש"ס, כשמנגד משיבים להם חברי הכנסת מהשמאל.

ההתבטאות שככל הנראה עוררה את הסערה הציבורית הגדולה אף יותר מחילופי האשמות בין הימין לערבים, היתה זו של שלמה בניזרי, שרק אתמול הורשע בקבלת וחד, מרמה והפרת אמונים. בעת דיון בנושא רעידות האדמה עלה בניזרי לדוכן והסביר כי הרעשים נגרמים עקב משכבי זכר. "הייתי מציע שהכנסת תבדוק איך למנוע משכבי זכר, ובכך תחסוך הרבה מאוד ברעידות אדמה", אמר.

ימים לא רבים לפניו התבטא חברו למפלגה, ניסים זאב, בחריפות גדולה אף יותר, שתפסה משום מה פחות כותרות. "תארו לכם שרוב האנשים היו הומוסקסואלים – זו לגיטימציה להשמדה עצמית של מדינת ישראל", אמר בדיון בוועדת החוקה על הצעת חוק שבאה למנוע את קיום מצעד הגאווה בירושלים. זאב לא הסתפק בכך והוסיף: "שולחים פה רעל ואנחנו נוכל לעמוד מנגד? יש פה ניסיון להרוס את הצביון של העם היהודי. התורה השוותה את משכבי הזכר למשכבי בהמה ממש".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) השיבה כי ח"כ זאב מייצג את בעיית הבערות. "מונחים כמו 'הרס עצמי' ו'השמדה עצמית' נובעים מכך שיש כאן קבוצה של ח"כים שמבינה שהרוב קובע, וכך השתבשו עמדותיה בנוגע לזכויות המיעוט", היא אמרה בוועדה.

בעוד חודש וחצי, ב-18 במאי, ישובו הח"כים עם כוחות מחודשים. קשה לנבא מה יהיה במושב הקיץ, אולם ככל הנראה ימשיכו יושבי הבית לנעוץ זה בזה את הסכינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully