וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ואירן בעלות התדמית השלילית בעולם

2.4.2008 / 5:29

כך עולה מסקר של הבי.בי.סי. 52% מהנשאלים ברחבי העולם השיבו כי הם תופסים את ישראל באופן שלילי. רק אירן במצב גרוע יותר

ישראל ואירן הן שתי המדינות בעלות התדמית השלילית ביותר בעולם. כך עולה מסקר חדש של רשת הטלוויזיה הבריטית בי.בי.סי. על פי הסקר, אירן נמצאת המקום האחרון, כש-54% מהנשאלים ברחבי העולם השיבו כי הם תופסים אותה באופן שלילי. ישראל ניצבת במקום הלפני אחרון עם 52%, שיפור של 5% מאז הסקר הקודם.

במקום הראשון ניצבת גרמניה, הנתפסת באופן חיובי בקרב 56%. תדמיתה של ארצות הברית בעולם החלה להשתפר לאחר שנים של הידרדרות, אך היא עדיין שלילית יותר מזו של מדינות האיחוד האירופי, סין והודו. מהסקר, שנערך ב-34 מדינות, עולה כי שיעור התופסים את ארה"ב באופן חיובי עומד על 35% - עלייה של 4% בהשוואה לשנה שעברה.

הסוקרים מייחסים את השינוי החיובי בתדמית למערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב. לדברי סטיבן קול מאוניברסיטת מרילנד, נראה כי ההתמודדות בתוך המפלגות בארה"ב הפיחה תקווה בקרב אנשים בעולם שמדיניות החוץ האמרקאית תשתנה עם סיום כהונתו של הנשיא בוש. תדמיתה של ארה"ב החלה להידרדר לאחר הפלישה האמריקאית לעירק, שעוררה ביקורת רבה בעולם, בפרט לאחר שלא נמצא כל שריד לנשק להשמדה המונית במדינה.

עם זאת, שיעור התופסים את ארה"ב באופן שלילי עדיין גבוה יותר – 47% (לעומת 52% לפני שנה). לשם השוואה, 52% תופסים את מדינות האיחוד האירופי באופן חיובי. 44% מתייחסים בחיוב לברזיל. 47% רואים את סין באופן חיובי, ואילו 42% מתייחסים להודו בחיוב.

ארה"ב נתפסת באופן החיובי ביותר בישראל, קניה, הפיליפינים, ניגריה וגאנה, ונתפסת באופן השלילי ביותר בטורקיה, מצרים, גרמניה ולבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully