וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת שמה סוף להפקרות בחופי הכנרת

פנחס וולף

1.4.2008 / 18:46

על פי חוק הכנרת שאושר בכנסת, יוקם גוף ניהולי שירכז את הטיפול בחופים. ח”כ אופיר פינס: ”סוף סוף עושים סדר בכנרת”

הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שניה ושלישית את חוק הכנרת לפיו, יוקם גוף ניהולי אחד שירכז את הטיפול בחופי הכנרת. הגוף שיוקם ינוהל על ידי מועצה בת עשרה חברים ומשימתם הראשונה תהיה הכנת תוכנית רב שנתית, לה הוקצו עשרה מליון שקלים.

סמכויות הפיקוח של האיגוד יחולו על כל רצועות החוף סביב הכנרת. בין היתר, יהיה עליו לאכוף את איסור גביית דמי כניסה לחופים, כך שהציבור יהנה ממעבר חופשי בחופים. החוק קובע עוד, כי בנייה בסמוך לחופי הכינרת תצטרך להביא בחשבון היבטים הסביבתיים.

"סוף סוף מתחילים לעשות סדר בחופי הכנרת", אמר במליאה יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס (העבודה). "כיום הניהול והפיתוח של הכנרת מבוזרים בין רשויות מקומיות שונות ובין גופים רבים. ביזור שגרם לכשלים בשמירה על חופיה, לגידור בלתי חוקי, לגביית תשלום בלתי סביר מהציבור בחופי רחצה ולתשתיות ירודות בחופים", הוסיף.

מלבד חוק הכנרת, הכנסת אישרה במהלך מושב החורף שיסתיים מחר שלושה חוקים סביבתיים נוספים. אחד מהם הוא חוק שמירת הסביבה החופית על חופי אילת, והשניים הנוספים הם הסמכת פקחי תנועה מקומיים נגד זיהום מרכבים ואיסור גביית דמי כניסה לגנים ציבוריים. וועדת הפנים אישרה במהלך המושב גם תקנה האוסרת על הצבת אנטנות בדירות ובמרפסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully