וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע הבא: תרגיל ארצי של פיקוד העורף

יהושע בריינר

1.4.2008 / 17:19

במסגרת התרגיל תושמע אזעקה ברחבי הארץ ותופעל לראשונה רשות החירום הלאומית שאמורה לשלוט בכל גורמי הביטחון בעורף

פיקוד העורף יערוך במהלך השבוע הבא תרגיל רחב היקף שיכלול את כל הארץ ויתמקד בעיקר בימים שלישי עד חמישי. התרגיל נקרא "נקודת מפנה 2", והוא יהיה התרגיל הראשון שבו תופעל רשות החירום הלאומית (רח"ל). הקמת רח"ל ועריכת התרגיל הם תוצאה של לקחי מלחמת לבנון השניה.

סגן שר הביטחון מתן וילנאי אמר כי "כולנו יודעים שהמלחמה האחרונה חשפה אותנו לבעיות בעורף שעיקרן בעיות של ארגון, פיקוד ושליטה". וילנאי הסביר כי "מנהלת רח"ל אמורה לשלוט בכל גורמי הביטחון בעורף ישראל ולקבל תמונת מצב מלאה במהלך שעת חירום. אנו צריכים להיות מוכנים כל הזמן למתקפת טילים על ישראל במהלך מלחמה. תרגיל הזה ותרגילים נוספים במשך השנה יכינו את הציבור להתמודד עם המצב".

במסגרת התרגיל תתכנס ביום ראשון הבא ישיבת ממשלה מיוחדת שבמהלכה תתרגל הממשלה סימולציות שונות של מצבי חירום, בהם ירי טילי קרקע-קרקע בלתי קונבנציונליים. שיאו של התרגיל יהיה ביום שלישי כאשר בשעה עשר בבוקר תופעל מערכת הכריזה הארצית וצפירה עולה ויורדת תושמע בכל הארץ. בעת האזעקה יופעל לראשונה חדר השידור המיוחד של פיקוד העורף שבו ישדר גדי סוקניק הנחיות לציבור. במקביל, יתורגלו כלל מוסדות החינוך בירידה למקלטים וכל 250 הרשויות המקומיות ידמו מצבי התקפה שונים.

בימים רביעי וחמישי יתבצעו תרגילים שונים של חיילי פיקוד העורף וגורמי הביטחון, ביניהם תרגול מצבי חירום כגון הפצצה או רעידת אדמה, במפעלים במפרץ חיפה בהם מאוחסנים חומרים מסוכנים. כמו כן יתורגלו בערים המרכזיות נפילות של טילי קרקע-קרקע כימיים.

אלוף פיקוד העורף יאיר גולן התייחס לאפשרות של טילים כימיים ואמר כי "מדובר באיום שכבר חווינו בעבר והוא עדיין תקף. מטרת התרגיל היא לא להבהיל את הציבור אלא לתרגל עמו כיצד יש לנהוג במצבי חירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully