וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העברתי לבניזרי אלפי דולרים כל חודש"

1.4.2008 / 20:42

"ככל שהרווחתי יותר ככה שלמה הרוויח יותר", סיפר משה סלע, עד המדינה במשפטו של ח"כ בניזרי, שהורשע בקבלת שוחד ממנו. בניזרי: "אני נרדף על לא עוול בכפי"

נטע גרנות

(צילום ועריכת וידאו: נטע גרנות)

עד המדינה במשפטו של ח"כ שלמה בניזרי, הקבלן משה סלע, דיבר הערב (שלישי) לראשונה, וסיפר על מקרי השוחד ועל הבגידה של בניזרי. "התחושה שלי מעורבת, שלמה היה חבר אבל בנוסף לזה הוא בגד בי ובליבי. אני שמח שהגיעה האמת", סיפר בראיון לערוץ 10. לדבריו, "שלוש שנים ראשונות מאז התפוצצה הפרשה נחקרתי ושמרתי על כבודו של שלמה. לקחתי הכל על עצמי".

כשנשאל סלע מתי התחיל השלב שבו בניזרי זיהה בו פוטנציאל כמשקיע, ענה: "הוא זיהה בי מיד את הפוטנציאל. זה התחיל באלפי שקלים בשביל סידור ושיפוץ הבית וזה עבר לעשרות אלפי שקלים בחודש. ככל שהרווחתי יותר ככה שלמה הרוויח יותר. הוא היה מקבל בן 15 ל-20 אלף דולר בחודש". לדבריו, "אני יודע שגם אני לא הייתי בסדר. אבל חשבתי שמה שאני עושה זה לא רק לביתי אלא גם לתלמידי הישיבות". לבסוף אמר סלע כי למרות בגידתו של בניזרי "אם תהיה לי אפשרות לעזור לו אני אעזור לו, למרות שהוא אשם".

"השקר הגדול בתולדות המדינה נחשף"

"השקר הגדול בתולדות המדינה נחשף היום", אמר השר לשעבר בניזרי (ש"ס) במסיבת עיתונאים בירושלים, שהתקיימה בעקבות הרשעתו הבוקר בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. "מי שקורא את הכרעת הדין תמה איפה פרשת השוחד הכי גדולה בהיסטוריה של מדינת ישראל?", אמר בניזרי לעיתונאים, ופירט את כל הסעיפים מהם זוכה. "שמונה שנים אני נרדף על לא עוול בכפי, אך שתקתי והעדפתי לומר בבית המשפט. אני מכבד את הכרעת הדין אך מרגיש חובה לדבר. יש פה איזה בלבול".

בניזרי אמר כי ביקש להשעות עצמו מהכנסת, אולם לדבריו המחלקה המשפטית הבהירה לו כי אין באפשרותו להשעות עצמו, אלא אם בית משפט יחליט להוסיף קלון להרשעתו. עם זאת אמר בניזרי במפורש, כי אינו מתכוון להתפטר "משום שמשמעות ההתפטרות היא סיום הקריירה הפוליטית שלי, ובחרו בי רבבות אנשים. אני מאמין שאזוכה בסוף התהליך כמו שהאמנתי עד כה".

יו"ר ש"ס השר אלי ישי שוחח עם ח"כ בניזרי לאחר הרשעתו, ואמר לו כי הוא ותנועת ש"ס פועלים לזיכויו המלא בערעור שהוא מתכוון להגיש ומאמינים בחפותו.

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר את ח"כ בניזרי בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. על פי כתב האישום קיבל בניזרי מהקבלן משה סלע מאות אלפי שקלים בתקופת כהונתו כשר הרווחה וכסגן שר הבריאות בתמורה להעברת מידע פנימי מדיונים במשרד הפנים והשפעה על החלטות שירות התעסוקה בנוגע להקצאת מכסות לעובדים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully