וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופסור ישראלי יאריך את סרקוזי ב-5 ס"מ

שי אילן

1.4.2008 / 16:11

ואישתו קרלה ברוני תמונה לסטייליסטית הראשית של ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון. כל מתיחות ה-1 באפריל היום ובעבר

מי השוטה שיאמין שנשיא צרפת ניקולא סרקוזי יעבור טיפול מתיחה אצל הפרופסור הישראלי אורה שמוק שיאריך אותו בחמישה סנטימטר? הצהובון הבריטי "סאן" פרסם היום (שלישי) את הידיעה לפיה הנשיא הצרפתי נעתר לבקשת אישתו התמירה קרלה ברוני, ובכוונתו לעבור את הניתוח. גם ה"גארדיין" המעונב נטפל לזוג הצרפתי-איטלקי המתוקשר, והודיע שראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, שכר את שירותיה של ברוני כיועצת הסגנון של בריטניה.

שתי הידיעות מעט שקופות, ובשניהם הוכנסו רמזים מכוונים לכך שהן בגדר מתיחות. בראשונה יעבור סרקוזי את הטיפול במרפאה שווייצרית בשם "פואסון ד'אבריל" ("אפריל של הדג", הכינוי הצרפתי לתאריך) ואילו הידיעה השנייה הועברה על ידי הכתבת הפיקטיבית אבריל דה פואסון. לעומתן, ידיעה שהיה קשה מאוד להתחקות אחרי היותה מתיחה, פורסמה תוך שיתוף פעולה בין הדיילי מייל, דיילי טלגרף ורשת ה-BBC.

על פי הידיעה, בסרט טבע חדש של ה-BBC ששמו "נפלאות האבולוציה" נראים לראשונה פינגווינים מעופפים, שעושים את דרכם ליערות הגשם של האמזונס. האתרים פרסמו טריילר של 90 שניות שבו טרי ג'ונס, אקס מונטי פיית'ונס מציג את הפינגווינים בבית גידולם באנטארקטיקה. הטריילר מסתיים בצילומים של הפינגווינים בג'ונגל.

כל קוטפי הספגטי

אך נראה שדור המותחים הולך ופוחת. מתיחות העבר היו הרבה יותר מרשימות ומשעשעות. הנה עשר דוגמאות נוסטלגיות למתיחות שנכנסו להיכל התהילה:

1. ב-1957 פרסמה ה-BBC בתוכנית היוקרתית "פנורמה" שיבול הספגטי בשווייץ היה טוב במיוחד באותה שנה, בזכות מזג האוויר הנוח. בתוכנית נראו צילומים של קוטפי ספגטי איטלקים נהנים מהשפע. התחנה הוצפה במאות טלפונים של צופים שרצו לדעת איך לגדל ספגטי בבית. התשובה הסטנדרטית הייתה: "לוקחים ספגטי, תוקעים בצנצנת רוטב עגבניות ומקווים לטוב".

2. ב-1996 פרסמה חברת המזון המהיר "טאקו בל", שבלוגו שלה מופיע פעמון, שהיא רכשה את פעמון החירות האמריקאי, והיא מתכוונת לשנות את שמו ל"פעמון חירות הטאקו". מאות אמריקאים התקשרו בזעם לפארק בפילדלפיה בו הפעמון נמצא. במסיבת עיתונאים, מזכיר העיתונות של הבית הלבן נשאל על המכירה, וענה שגם אנדרטת לינקולן נמכרה לחברת המכוניות "פורד" ותיקרא מעתה "אנדרטת פורד לינקולן".

המבורגר לשמאליים

3. ב-1962, כשבשבדיה היה ערוץ אחד ששידר בשחור לבן, הופיע המנהל הטכני של התחנה והודיע לצופים על חידוש טכנולוגי: אם הם ילבישו גרב ניילון על הטלוויזיה, באורח פלא הם יוכלו לראות את השידורים בצבע. אלפי צופים הלכו שולל.

4. ב-1992, בתוכנית "טוק אוף דה ניישן" הוכרז שריצ'רד ניקסון, שהודח בעקבות פרשת ווטרגייט, מתכוון להתמודד שוב. הם אפילו השמיעו הודעה בקולו של ניקסון בה הוא מכריז על מועמדותו. בחצי השני של התוכנית, אחרי שאלפי אמריקאים זועמים הציפו את כלי התקשורת בקריאות, התוכנית גילתה שהיה מדובר בחיקוי של קומיקאי.

5. ב-1998, חברת "בורגר קינג" פרסמה שהיא מתכוונת לשווק "המבורגר לשמאליים". ההמבורגר, המותאם לצרכיי מגזר האוכלוסייה המקופח היה אמור לכלול את אותם מרכיבים, אולם החברה התחייבה לסובב את המרכיבים ב-180 מעלות. אלפי לקוחות שנכנסו לסניפי החברה באותו יום ביקשו את ההמבורגרים לשמאליים.

ב-9:47 עפים

6. ב-1976 הכריז אסטרונום בריטי על תופעה קוסמית נדירה שאמורה להתרחש. בשעה 9:47 בבוקר ה-1 באפריל, צדק ופלוטו יהיו בקו אחד עם כדור הארץ ויבטלו את כוח המשיכה שלו. מי שיקפוץ בדיוק בשעה 9:47 אמור לרחף באוויר למשך זמן מה. תחנות הרדיו קיבלו טלפונים מאלפי מאזינים שטענו שעפו.

7. ב-1993, עיתון יומי בסין פרסם שהממשלה מתכוונת להעניק פטור ממדיניות הילד האחד לבעלי תואר דוקטור. הצעד יפטור את סין מהצורך להזמין מדענים זרים שיסייעו במודרניזציה של סין, כך טען העיתון. למרות שבתחתית העמוד פורסם שמדובר במתיחה, עיתון הונג קונגי פרסם את הסיפור כעובדה, ובעקבותיו גם סוכנות הידיעות הצרפתית.

8. ב-1989 נחת עצם דמוי חללית באזור כפרי בסמוך ללונדון. למקום הוזעקו כוחות משטרה שהקיפו אותו. שוטר אחד ניגש סמוך לכלי הטייס בנשק שלוף. הדלת נפתחה וממנה יצא אדם לבוש בחליפת כסף. מאוחר יותר הסתבר שמדובר בריצ'רד ברנסון, בעלי חברת "וירג'ין" וחובב כדורים פורחים שטס בכדור בצורת חללית וניסה לנחות בהייד פארק, אבל הרוח הסיטה אותו ממסלולו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ביג בן דיגיטלי

9. ב-1980, רשת ה-BBC דווחה שתצוגת ה"ביג בן", השעון הלונדוני המפורסם תשתנה כדי להתאים לרוח הזמן ותהפוך לדיגיטלית. מאות התקשרו למחות נגד הכוונה. סניף התחנה ביפן הגדיל לעשות והודיע שמחוגי השעון ימכרו לארבעת המאזינים הראשונים שיתקשרו. גם על כך היו קופצים רבים.

10. ב-1974, הר הגעש הכבוי אדג'קומבה, הסמוך לעיירה סיטקה באלסקה התחיל להעלות עשן. תושבי הכפר המבוהלים נהרו לרחובות ותכננו לעזוב את העיר. אבל בכך לא היה צורך משום שהאשם במחזה היה לץ העיירה, פורקי ביקר. הוא גרר אל המכתש עשרות צמיגים ישנים והבעיר אותם. האגדה מספרת שכעבור כמה שנים, כשהר הגעש סנט הלן התפרץ, מישהו שלח לביקר מכתב בו אמר לו: "הפעם הגזמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully