וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מספיק לכולם

ענת לב-אדלר ורונית נשר

1.4.2008 / 14:55

כשהכסף לא מגיע, אין זוגיות והקריירה תקועה, זה הזמן לבדוק את האמונות והמחשבות שלנו - ליצור שפע בחיינו, כתבה ראשונה

כל מה שקורה בחיינו מקורו במחשבה. המחשבות שלנו נובעות מסך כל ההתנסויות שהיו לנו בחיים, במודע ובלא-מודע. גם המחשבות שלנו על שפע, מקורן בחוויות שצברנו במהלך חיינו ובדברים ששמענו ושיצרו את האמונות שלנו בנוגע לשפע.

כאן המקום לבחון אילו חוויות צברנו וכיצד הן משרתות אותנו. כדי לעשות זאת יש לבחון לאיזו משפחה נולדנו ולאיזו מציאות. האם גדלנו בבית שבו אמרו לנו ללא הרף: "הכסף לא גדל על העצים?" האם הורינו התלוננו כי אף פעם אין להם מספיק כסף? האם שמענו מידי פעם את הורינו וחבריהם מתלוננים שגם אם יעבדו כל ימי חייהם לא יהיה להם מספיק כסף? או התברכנו בהורים שהשכילו ללמד אותנו שיש שפע לכולם ושכל דבר שנרצה בו ונתמיד בו נוכל לממש? מה שספגנו מהורינו ומדמויות מהותיות שסבבו אותנו במהלך חיינו, במודע ושלא במודע, הוא שיקבע את תפישות החיים שלנו.

האמונות שרכשנו במהלך שנות חיינו המוקדמות ובגיל ההתבגרות ביססו בהמשך את תמונת חיינו, את דרכי החשיבה שלנו ואת דרך ההתנהלות שלנו בעולם. לכן אם גדלתי בבית שלימד אותי שהעולם הוא מקום מסוכן ושאסור לבטוח באנשים, ושכדי להרוויח כסף צריך לעבוד קשה כל החיים ואפילו זה לא יספיק, הרי שגדלתי באווירה של חוסר.

אם להורי לא היה מעולם מספיק זמן עבורי, אם תמיד נאבקתי כדי לזכות בתשומת לבם, הרי שגדלתי באווירה של חוסר וייתכן שתודעת השפע שלי מושפעת מכך. משום כך ה"סיפור" שיש לי על עצמי בלא?מודע הוא "סיפור" של חוסר, של היעדר.

גם אם חיי כיום רחוקים מחייהם של הורי לפני שנים, הרי שעד שלא אספר לעצמי סיפור חדש, סיפור מתקן, עדיין אחיה בתוך החוסר שהוטמע בי. כדי להתנהל מתוך שפע ולא מתוך המחסור שהוטמע בי, עלי לאמן את תודעת השפע שלי.

תרגיל בתודעת שפע

הצטיידו בדף ובכלי כתיבה ורשמו את המילים "יש" ו"אין". מתחת למלה "יש" רשמו את כל מה שיש לכם. מתחת למלה "אין" רשמו את כל מה שאתם חשים שחסר לכם.

כשתסיימו, התבוננו ברשימה למשך כמה דקות. במה אתם מבחינים? האם רשימת ה"אין" ארוכה כאורך הגלות? או אולי היא קצרה מאוד? מה כתבתם ב"יש"? מהן התחושות שעולות בכם נוכח ה"יש" הזה?

כעת שאלו את עצמכם את שאלת "האומנם?" בנוגע לכל פריט שנמצא ברשימת ה"אין": האומנם אין לי כסף או שאין לי כסף רק בהשוואה למישהו אחר, עשיר ממני? האומנם אין לי זמן או אם אשנה מעט את הרגל?יי אוכל לנהל אחרת את לוח הזמנים שלי?

ויש גם גרסה למתקדמים שרוצים לקחת את התרגיל הזה צעד נוסף קדימה: התבוננו שוב ברשימת ה"אין" ורשמו לצד כל סעיף מה ביכולתכם לעשות כדי שה"אין" יהפוך ל"יש". בהצלחה!

מתוך הספר "סוד השפע", בהוצאת "ידיעות אחרונות", 160 עמ'.
"סוד השפע" הוא מדריך שימושי המלמד כיצד להפוך את חיינו לחיי שפע בתחומים שונים. הספר כולל טכניקות המשלבות ידע מעשי, פסיכולוגיה, דמיון מודרך, חשיבה חיובית, תרגילים אנרגטיים ועוד. ענת לב-אדלר היא עיתונאית, עורכת ופזמונאית. מחברת סדרת מדריכים וספרי מתנה. רונית נשר היא פסיכותרפיסטית ומנחת קבוצות, מנהלת בית הספר לאינטליגנציה רגשית.

  • עוד באותו נושא:
  • שפע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully