וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנסואה אבוטבול: "לא דקרתי את רענן לוי"

נתיב נחמני

1.4.2008 / 14:24

אבוטבול, החשוד העיקרי ברצח לוי ב-2004 העיד היום במשפט. הוא פנה להורי הנרצח: "ציירו לכם פה שד נוח – משפחת אבוטבול"

"לא דקרתי את רענן לוי, לא ראיתי אותו בכלל", כך העיד היום (שלישי) פרנסואה אבוטבול במשפט הרצח של הנער רענן לוי, בו הוא החשוד העיקרי. כזכור, אבוטבול, חבריו שי מכלוף ואסי בן דוד ובן דודו אבי אבוטבול חשודים כי לאחר קטטה במועדון בשפיים בדצמבר 2004 דרסו את רענן לוי, ולאחר מכן דקר אותו פרנסואה למוות.

"יצאנו לבלות כמו בכל ערב רגיל", פתח אבוטבול את עדותו. לדבריו הוא, חבריו ובן דודו יצאו לבלות בליל הרצח במועדון ה"משכית" שבהרצליה פיתוח. זמן קצר לאחר מכן נודע להם כי אמיר, בן דודו של פרנסואה ואחיו של אבי, "הסתבך" בשפיים. "לא באנו כתגבורת. הבנתי שכנראה יש בעיה אבל חשבתי שכנראה יש לו בעיה להיכנס למועדון", העיד אבוטבול.

לדבריו, כשהגיעו למקום ראו שתי קבוצות של אנשים מתווכחים, והוויכוח הפך לקטטה. "נתתי מכות וקיבלתי מכות אבל הם היו הרבה יותר מאיתנו. בשלב מסוים הכל נגמר וחזרנו לאוטו. חיפשתי את האחים שלי, שגם היו שם, התקשרתי אליהם והם לא ענו לי. אז נסענו עם הג'יפ באזור החולות כדי לחפש אותם", כך הסביר אבוטבול את המצאות הג'יפ בחולות סמוך למועדון. לפי כתב האישום, השלושה מואשמים כי בחולות אלו דרסו את רענן לוי, ושם גם על פי האישום, דקר אותו פרנסואה בסכין.

"לא האצנו את מהירות האוטו, לא פגענו באף אחד. כשראינו שהאחים שלי לא שם חזרנו לכיוון הכביש הראשי ונסענו לתל אביב", אמר אבוטבול. מעדותו עולה כי בשלב זה הוא קיבל שיחת טלפון לפיה אחיו וחברו נדקרו בקטטה בשפיים. "עשינו פרסה ונסענו לנתניה לכיוון בית החולים. על הרצח שמעתי רק למחרת בחדשות", אמר.

"לא רציתי להחזיר אוטו מלוכלך"

פרנסואה פנה להורים של רענן לוי, שנכחו באולם בית המשפט, במהלך עדותו ואמר "אני לא דקרתי אותו. ציירו לכם פה שד שנוח לצייר – משפחת אבוטבול. לא דקרתי את רענן לוי, לא ראיתי אותו בכלל".

בנוגע לטענה לפיה החזיק סכין, פנה פרנסואה לשופטים ואמר להם: "כמו שאתם רואים אני לא בן אדם קטן. אין לי מה לעשות עם סכין ואף פעם לא החזקתי סכין. אני פשוט לא צריך את זה".

לטענה לפיה ניסו הוא וחבריו להעלים ראיות על ידי שטיפת הג'יפ לאחר התקרית, ענה פרנסואה כי "נקיון הג'יפ אצלי זה עניין של יום יום". לדבריו, הוא בסך הכל שטף את גלגלי הרכב בתחנת דלק בדרך לנתניה מכיוון שלא רצה להחזיר לאביו צ'רלי את הרכב מלוכלך בחול.

רובין לא תעיד שוב

בתחילת הדיון דחה הרכב שופטי בית המשפט המחוזי את בקשת סנגורי הנאשמים עו"ד ציון אמיר, משה שרמן ורויטל סוויד להביא את רעות רובין, בת זוגו לשעבר של אבי אבוטבול, להעיד בבית המשפט על מנת שיוכלו לבצע חקירה נגדית. עורכי הדין אמרו בתגובה לדחיית בקשתם, כי יפנו לבית המשפט העליון בבקשה לבטלה.

רובין היתה בעבר חברתו של הנאשם אבי אבוטבול, בן דודו של פרנסואה. לטענתה, מעט לאחר המקרה סיפר לה אבי כיצד הוא ופרנסואה רצחו את לוי בדצמבר 2004. שנתיים לאחר מכן, כשחודשה חקירת הרצח, התקשרה רובין לאבי אבוטבול וסיפרה לו כי היא חוששת להיעצר. הוא, בתגובה, הורה לה לא לדבר בעניין עם איש. המשטרה, שהאזינה לאבוטבול באותה תקופה, הקליטה את השיחה, וההקלטה הביאה למעצרם של אבי ופרנסואה.

רובין נעצרה גם היא, ובמהלך חקירתה שכנעו אותה השוטרים לשתף פעולה ולהעיד במשפט הרצח. רובין מסתתרת כעת מחשש לחייה, ולכן, ככל הנראה, דחו השופטים את בקשת הסניגורים לזמן אותה שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully