וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכים הלא מוכרים רוצים שוויון זכויות

קובי מנדל

1.4.2008 / 14:54

לפי מחקר של אוניברסיטת חיפה, 16.7% מהנכים לא מוכרים על ידי הרשויות ולא זוכים להטבות להן הם זכאים לפי החוק

16.7% מהנכים בישראל אינם מוכרים על ידי הרשויות- כך עולה ממחקר לאומי שנערך באוניברסיטת חיפה ופורסם היום (שלישי). "בקבוצה הזו יש אנשים שנמצאים על סף הקריטריונים לעזרה ממסדית או שאינם יודעים כלל שהם זכאים לעזרה כזו ונדחקים לשולי החברה", ציין פרופ' אריק רימרמן, ראש הקתדרה ע"ש ריצ'ארד קרוסמן לרווחה ותכנון חברתי, שערך את המחקר. הממצאים המלאים יוצגו בכנס חיפה השני לאחריות חברתית שיתקיים בשבוע הבא באוניברסיטת חיפה.

"מדובר במחקר לאומי ראשון בישראל שנערך כדי להעניק לנו תמונת מצב על מצבם של הנכים. לאחר שהתחלנו לפלח את הנתונים של הלמ"ס התברר לנו שיש קבוצה שבולטת בגודל ובייחוד שלה מהיתר – הנכים הלא מוכרים. מכיוון שעל פי הערכות יש בישראל כ-10% נכים, הנכים הלא מוכרים מהווים כשני אחוז מכלל האזרחים במדינה", ציין פרופ' רימרמן.

לדבריו, כיוון שלמדינה יש הגדרות נוקשות להכרה בנכים, הוגדרו במחקר זה נכים על פי הגדרה סוביקטיבית של מי שרואה עצמו כבעל ליקוי פיזי, מחלה או מגבלה שמונעת ממנו להיות מעורב באופן מלא בתעסוקה, לימודים, עבודות בית או פעילויות פנאי.

מהממצאים עולה כי רוב הנכים הלא מוכרים הם נשים ושיעורן עומד על 56%. זאת, בעוד שבקרב הנכים המוכרים בעלי נכות כללית הנשים מהוות רק 49.6%. עוד מתברר כי 60% מהם לא נשואים, בעוד שרק שליש מהנכים בעלי נכות כללית רווקים.

הנכים הלא מוכרים חשים מנותקים מהפעילות החברתית. במדד של 1-6 (1-בכלל לא; 6-מאוד) התקבל הציון הממוצע הנמוך של 2.45 לשאלה "האם אתה חבר מוערך ותורם לקהילה". ציון נמוך עוד יותר (2.04 ) ניתן לשאלה "האם מיידעים אותך על קבוצות או ארגונים שיכולים לעזור לך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully