וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ח"כ מורשע בפלילים - כתם מוסרי לכנסת"

1.4.2008 / 13:07

ח"כים רבים קראו להשעות או להדיח את ח"כ בניזרי שהורשע בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. ח"כ זאב מש"ס: "זו רדיפה"

נטע גרנות

(צילום: נטע גרנות, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"ח"כ שהורשע בפלילים צריך להתפטר. זה כתם על הכנסת שהוא נשאר בה". כך אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי – מפד"ל) בתגובה להרשעתו של השר לשעבר ח"כ שלמה בניזרי (ש"ס) בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

אלדד, שיזם בעבר את הדחתו מהכנסת של עמרי שרון בעקבות הרשעתו, לא בטוח אם אכן ייזום דיון בוועדת הכנסת להדחת חבר הכנסת המורשע, מפני שלהערכתו הח"כים יתגייסו לעזרת בניזרי. לדבריו, "כל פעם שהכנסת שבה ומאשרת שמותר לעבריין מורשע לשבת בה, זהו כתם מוסרי על הכנסת".

ח"כ רן כהן (מרצ) אמר לוואלה! חדשות כי ייתכן שייזום את הדחתו של ח"כ בנזירי במידה שלא יתפטר. לדבריו, "אין סבירות שח"כ ימשיך לחוקק חוקים שישפיעו על כל אזרחי ישראל בשעה שהורשע בפלילים". ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר בתגובה: "שמעתי בצער ובכאב לב על הרשעת בניזרי. ראוי שעד שיישמע הערעור ישעה עצמו מהכנסת כבר מהיום".

ש"ס: "זו רדיפה סלקטיבית"

"בית המשפט הוטה על ידי אדם מפוקפק מאוד, שאמינותו מוטלת בספק, והעדיף לקחת אדם שקיבל טובות הנאה במיליונים רבים רק כדי להפליל חבר כנסת שמואשם בעניינים שוליים", אמר היום ח"כ ניסים זאב, חבר ש"ס.

"יש כאן רדיפה סלקטיבית, וזה ברור מאליו ממי הרדיפה הזאת", המשיך זאב, אך סרב לפרט בעניין. "צריך להבין כי לבניזרי יש אישיות מיוחדת, והוא רחוק מקבלת שוחד. גם אם היתה לו טעות לא צריכים להפוך אותה לכתב אישום רציני כל כך".

יו"ר תנועת ש"ס השר אלי ישי שוחח היום עם בניזרי, ואמר לו כי הוא וחברי התנועה מאמינים בחפותו ופועלים לזיכויו המלא.

חבר הכנסת רן כהן (מרצ) פנה ליועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין, בבקשה לבחון את האפשרויות המשפטיות-פרלמנטריות להשעיית בניזרי. "לא סביר שחבר כנסת שהורשע בשוחד ימשיך להצביע ולהשתתף בדיונים ולייצג את הציבור", אמר כהן. אלשטיין קבעה במסמך חוות דעת כי אין באפשרות הכנסת לפעול להשעייתו של בניזרי, אלא אם כן יקבע בית המשפט קלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully