וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לאפשר לאם לחזור לבתה בת ה-4 בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.4.2008 / 12:50

רחמה קחוש יצאה מביתה ברצועה לפני שנה וחצי, לבקר את בנותיה בגדה. מאז צה"ל מסרב לאפשר לה לשוב הביתה, לבתה השלישית

הבוקר (שלישי) הוגשה עתירה לבג"ץ בשמה של פלסטינית בשם רחמה קחוש, הטוענות שרשויות הביטחון הישראליות מונעות ממנה מזה שנה וחצי לשוב לביתה ברצועת עזה, שם ממתינים לה בעלה ובתה בת הארבע. זאת, לאחר שביקרה את בנותיה מנישואיה הקודמים, המתגוררות בגדה המערבית.

קחוש, פלסטינית בת הכפר קלנדיה שבגדה, עברה לפני כשנתיים להתגורר עם בעלה השני ברפיח שברצועת עזה. לפני כשנה וחצי נסעה לגדה יחד עם בתה הקטנה, אז בת שנה, על מנת לבקר את בנותיה מהנישואים הקודמים המתגוררות שם. מאז, לטענתה, הצבא מסרב לאפשר לה לחזור לרצועה, שם נמצאים בתה בת הארבע ובן זוגה.

הצבא מסכים לבחון את בקשתה לחזור לרצועה רק אם תצהיר שאינה מתכוונת לחזור לגדה המערבית. בתשובה לפנייתה של עמותת "גישה", הסביר הצבא שהוא מסרב לאפשר לקחוש לחזור לבעלה ולבתה בעזה משום ש"בכוונתה להתעקש על מעברים חוזרים ונשנים בין הרצועה לאזור".

"אמרו לי שאני יכולה לעבור לעזה אם לא אחזור לגדה", מסרה קחוש. "זה לא הוגן: יש לי בגדה שתי בנות שזקוקות לי, ויש לי הזכות להיות חופשייה לנוע מעזה לגדה ולראות את בנותיי. אני לא יכולה לחתוך את חיי ולשכוח אותן". בעתירה טוענות קחוש ועמותת "גישה", באמצעות עו"ד נעם פלג, כי המדיניות של רשויות הביטחון "אינה עומדת במבחני החוק והדין באשר לחובה להפעיל שיקול דעת ולפעול בסבירות ובמידתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully