וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קציני צה"ל לא ישתתפו במו"מ המדיני"

פנחס וולף

1.4.2008 / 12:47

הרמטכ"ל הודיע בדיון בוועדת חוץ וביטחון כי הנחה את קציני צה"ל שלא להשתתף בדיונים המדיניים במשא ומתן עם הפלסטינים

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי הנחה את קציני צה"ל שלא להשתתף בדיונים המדיניים במשא ומתן עם הפלסטינים. כך הודיע היום בדיון בוועדת חוץ וביטחון. לדבריו, "צה"ל גיבש את מפת האיומים הביטחוניים של ישראל והעביר אותה לדרג המדיני והאלוף במיל' עמוס גלעד, ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון מרכז את הדיונים הביטחוניים מול צוות המשא ומתן".

ח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי-מפד"ל) הצדיק את הרמטכ"ל ואמר כי "קציני צה"ל נקטו בעבר עמדה פוליטית. צה"ל צריך להישאר מחוץ לפוליטיקה". בתגובה לפעילות צה"ל בעזה אמר איתם כי "הפעילות הקרקעית מוצלחת בצורה בלתי רגילה וכמות הנפגעים של חמאס גדולה. הטענה שלי מופנית כלפי שר הביטחון וראש הממשלה ולא כלפי צה"ל. הבנתי שבמידה שתתקבל החלטה מדינית הצבא יהיה מסוגל לבצע כל מה שנדרש ממנו".

מנגד אמר ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) כי מוקדם לברך על הפעילות בעזה. לדבריו, יש "להכיר בעובדה שהיא לא מונעת את הקמת הכוח של חמאס והמציאות הכללית אינה מתפתחת לטובתנו. אמרתי כבר בעבר שאם לא ננקוט בפעולה דרסטית, תוך שנה-שנתיים יהיו בעזה טילים שיגיעו עד לאשדוד ובאר שבע ואחר כך אף לגוש דן".

הרמטכ"ל הוסיף במהלך הדיון בוועדה כי יש 4,000 נגדים וקצינים שמשכורתם פחותה משכר מינימום והם מקבלים השלמת הכנסה מהביטוח הלאומי. ח"כ רן כהן (מרצ) אמר כי "מדובר בשערורייה" וכי הוא מתכוון לטפל בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully