וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעיל בחמאס תכנן להתנקש בבכיר בפתח"

ניר יהב

1.4.2008 / 12:28

מקורות מצרים טוענים כי פעיל בזרוע הצבאית של חמאס נעצר במדינה כשברשותו חופרי נפץ ורובה. חמאס: "הוא נעצר ללא סיבה"

פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, עצור במצרים בחשד שתכנן להתנקש בחייו של אחד ממנהיגי פתח בשטח מצרים. כך גילו מקורות מצרים מהימנים לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. העצור, איימן נופל, נעצר כשברשותו חומרי נפץ ורובה.

לפי הדיווח, כוחות הביטחון המצרים חוקרים את הפלסטיני ושוללים אפשרות לשחררו בקרוב, למרות בקשת חמאס, בשל חשש מ"פגיעה בביטחון הלאומי המצרי". לטענת המקורות, מלבד נופל לא נעצרו פלסטינים נוספים בחשד למעורבות באירוע.

בכיר חמאס איימן טה הכחיש את הדיווח לפיו נופל תכנן להתנקש בבכיר פתח. "נופל נעצר על ידי המצרים ללא סיבה, כפי שנעצרו 115 פעילי חמאס בשלב מוקדם יותר ובסופו של דבר שוחררו". לדבריו, "אף אחד לא חושב לחסל מנהיגים בפתח".

לפני כחודשיים טען בכיר חמאס בעזה, סעיד סיאם, כי פתח תכנן מזימה להתנקש בראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה. לדבריו, "משטרת חמאס עצרה מחבל מתאבד, המשתייך לפתח, שתכנן להתנקש בהניה במהלך תפילות יום השישי". עוד דווח, כי בפשיטה של חמאס על ביתו של מומחה לחומרי נפץ, המשתייך לפתח אף הוא, נמצאו תכניות מפורשות המצביעות על הכוונה להתנקש בהניה באמצעות מחבל מתאבד, וכי הוכנה לו חגורת נפץ במיוחד למטרה זו. "ישנה גם קלטת וידאו המתעדת את החשוד עם חגורת הנפץ", אמר סיאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully