וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאללה סולחה: סוריה יוזמת רגיעה עם מצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.4.2008 / 11:17

הקרע בין סוריה למצרים הגיע לשיא בפסגת דמשק, שהחרים מובארק. כעת אלג'יר מתווכת בין אסד למובארק, שמאותת גם לסעודים

"תהדיאה" בין אסד למובארק? העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" מדווח כי נשיא אלג'יריה, עבד אל-עזיז בותפליקה, העביר לעמיתו המצרי חוסני מובארק מסר פיוס מנשיא סוריה בשאר אסד. לפי הדיווח, מובארק ענה בחיוב ליוזמת הפיוס אם כי ביקש שתופנה גם לסעודיה.

מקורות מצרים ואלג'יראיים מסרו לעיתון כי בותפליקה העביר למובארק מסר בעל פה מנשיא סוריה בשאר אסד, בו הוא קורא לו לפתוח בדיאלוג רציני ומעמיק בין שתי המדינות כדי לפוגג את המתח בין שני הצדדים. לדברי המקורות, במסר של אסד למובארק הכחיש הנשיא הסורי כל מעורבות שלילית של ארצו במשבר הנשיאות בלבנון ומסר כי ארצו משקיעה כל מאמץ אפשרי למען בחירת נשיא חדש ללבנון.

המקורות ציינו כי אסד הציע לקיים דיאלוג ישיר בין קהיר לדמשק ללא תנאים מוקדמים ובכל דרג שהוא. "המשך המחלוקת בינינו אינו אינטרס של אף אחד מאיתנו", מסר אסד למובארק. "רק אויבנו מרוויחים מכך". "מובארק", מסרו המקורות, "השיב בחיוב להצעת התיווך האלג'יראית, אולם הוא הציע לבותפליקה שינסה לשכנע את הסעודים לדון בה גם כן".

הקרע בין סוריה למצרים הגיע לשיא בפסגת דמשק שנערכה שלשום. נשיא מצרים לא השתתף בפסגת מדינות ערב שנערכה בשבת בדמשק במחאה על המכשולים שמציבה סוריה בפני בחירת נשיא חדש בלבנון. בנוסף למובארק, החליט גם עבדאללה מלך סעודיה להחרים את הפסגה ולשגר את שר החוץ במקומו. שבעה מנהיגים ערבים נוספים שיגרו דרגים זוטרים לפסגה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully