וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שטרן מנהל קמפיין נגד ישיבות ההסדר"

פנחס וולף

1.4.2008 / 10:20

בדיון בנוכחות הרמטכ"ל בוועדת חו"ב טען ח"כ זבולון אורלב שראש אגף משאבי אנוש בצה"ל "נוקט גישה חד צדדית במקום הידברות"

הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי אמר היום (שלישי) בדיון בוועדת חוץ וביטחון כי הוא "מכבד את ישיבות ההסדר". את הדברים אמר בדיון שיזם ח"כ זבולון אורלב (האיחוד הלאומי-מפד"ל) שמחה בפני הרמטכ"ל על כך ש"ראש אגף משאבי אנוש אלעזר שטרן מנהל קמפיין נגד ישיבות ההסדר ונוקט גישה חד צדדית במקום הידברות שהייתה נהוגה במשך 54 שנה".

לדברי אורלב, "חיילי ישיבות ההסדר והציונות הדתית משרתים שירות משמעותי בצה"ל. מישהו מנסה להוציא את הרוח מהמפרשים". הרמטכ"ל השיב לאורלב ודרש כי לא ינסה "לצייר מצג לפיו צה"ל נגד ישיבות ההסדר". לדבריו, "רק אתמול ביקרתי פעם נוספת בישיבת 'אור לציון'".

ראש מטה כוח אדם באגף משאבי אנוש, ציקי סלע, אמר בישיבה כי צה"ל וראש האגף סבורים שמסלולי ההסדר והנח"ל חשובים וצריכים להמשיך להתקיים. עם זאת, ציין סלע כי ישנה מצוקת כוח אדם בצה"ל ולכן ראוי לדון באורך השירות הפעיל של חיילי הישיבות.

ח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי-מפד"ל) קומם על הניסיון של שטרן "לנסות לסכסך בין חיילי ישיבות ההסדר לבין חיילי המילואים". לדברי איתם, "למעלה מ-90% מחיילי ישיבות ההסדר משרתים בשירות מילואים סדיר במשך שנים ארוכות ואחוות הלוחמים הוכיחה את עצמה במשך שנים רבות".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully