וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 מיליון אמריקאים מקבלים תלושי מזון

שי אילן

1.4.2008 / 10:20

המשבר הכלכלי בארצות הברית לא מורגש רק בוול סטריט. האבטלה הגדלה והעלייה התלולה במחירים גורמות למצוקה קשה בשכבות החלשות

לא רק וול סטריט סובל מהמשבר הכלכלי בארצות הברית. בהכנסות הברוקרים בחברות ההשקעות אולי נרשמה ירידה, אבל את הקשיים הגדולים ביותר חווה האזרח הפשוט, זה שפרנסתו אינה מובטחת ואין לו עתודות הון. הראייה: בשנתיים האחרונות נרשמה עלייה של 1.5 מיליון בני אדם במספר מקבלי תלושי המזון. המספר עומד כרגע על 28 מיליון, שיא של כל הזמנים.

כתב ה"אינדיפנדנט" בארצות הברית הכריז היום שמדובר ב"משבר הגדול" החדש. לכך תורמים עיקולי הבתים, האבטלה הגדלה והעלייה המהירה במחירים. "המשבר מתחיל לפגוע בבטן של המדינה", אומר הכתב. הוא מודה שמספר מקבלי תלושי המזון אינו מדד כלכלי מדויק, אבל לדבריו, הוא בהחלט מעיד על משבר.

בלי תלושים, לא היה מזון כלל

האינדיקציה שארצות הברית במשבר קשה ניכרת במיוחד במישיגן, שהמיתון הכה בה ביתר עוז. באזור דטרויט נמצאת תעשיית המכוניות של ארצות הברית, המצויה במשבר כבר כמה שנים. כיום, אחד מכל שמונה אזרחים מקבל תלושי מזון, כפול ממספר מקבלי התלושים בשנת 2000. מורין סורבט, דוברת תוכנית תלושי המזון במישיגן אומרת שהמספר נמצא בעלייה מתמדת, ובחודשים האחרונים העלייה חדה יותר. לדבריה, למשפחות רבות לא היה מזון כלל, אלמלא הוענקו להם תלושים.

בעיה נוספת הניצבת מול השכבות החלשות בארצות הברית היא ירידת ערך תלושי המזון. מחירי מוצרי צריכה עולים, בין היתר בגלל העלייה במחירי הדלק. בשנה האחרונה חלה עלייה של שישה אחוזים בסל מוצרי הצריכה. במקביל לא היה עדכון של ערך תלושי המזון למשפחה. כשבחודש מרץ פוטרו 50 אלף בני אדם ברחבי ארצות הברית מעבודתם, בקרוב אי אפשר יהיה להתעלם עוד ממצוקת השכבות החלשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully