וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסא: הסרת 50 מחסומים בגדה - פירורים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.4.2008 / 9:06

"לא ייתכן שנתייחס לזה כהצלחה או כהתקדמות לקראת השלום" אמר מזכ"ל הליגה הערבית. סאיב עריקאת: "ההקלות יקלו על המו"מ"

מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא לועג להקלות הישראליות, במסגרתן יוסרו חמישים מחסומים בגדה המערבית. "שמעתי שישראל אמרה כי היא מתכוונת להסיר חמישים מחסומים בגדה", אמר מוסא בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. "מדובר הרי בפירורים. לא ייתכן שנתייחס לזה כהצלחה או כהתקדמות לקראת השלום", הוסיף.

ברשות הפלסטינית, לעומת זאת, ברכו על ההקלות. חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת אמר כי "ההקלות הללו יקלו על המשא ומתן". בראיון לעיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" קרא עריקאת לישראל להמשיך ולהסיר מחסומים גם מהכבישים הראשיים ומעורקי התחבורה המרכזיים בגדה. "מחסומים אלו חונקים את הערים והופכים את הגדה לבית כלא גדול", אמר.

מוסא התייחס לתהליך השלום באופן כללי והאשים את ישראל בפגיעה בו. "ברור כי תהליך השלום, שוועידת אנאפוליס ניסתה להחיותו, מת מחדש, והסיבה העיקרית לכך היא ישראל הממשיכה לכפות את מדיניות הבנייה בהתנחלויות".

בחמאס ובג'יהאד תקפו בנחרצות את ההקלות הישראליות. דובר חמאס פאוזי ברהום מסר ל"אל-ג'רידה" כי "שמענו פעמים רבות את ההבטחות הישראליות אולם בשטח ישראל אינה עושה דבר על מנת להקל על חיי האזרחים הפלסטינים". בכיר הג'יהאד, חדר חביב, מסר לעיתון כי לישראל "לא אכפת מהאזרחים הפלסטינים. מה שמעניין אותה זה רק החיסולים וההרג". חביב קרא ליו"ר הרשות אבו מאזן להפסיק באופן מיידי את המגעים עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully