וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה לזימבבואה: פרסמו תוצאות הבחירות

1.4.2008 / 1:15

הסיבה לקריאה היא שלמרות תבוסתו הניכרת בבחירות לנשיאות, המשיך נשיא זימבבואה להיאחז בכיסאו ולמנוע פרסום התוצאות הרשמיות

שבע מדינות אירופיות קראו הלילה לזימבבואה להכריז על התוצאות הסופיות בבחירות שהתקיימו במדינה. בהצהרה שפרסמו שבעה שרי חוץ אירופים נכתב, כי "אנו קוראים לועדת הבחירות בזימבבואה להכריז על תוצאת הבחירות הרשמית, במיוחד התוצאות של הבחירות לנשיאות המדינה". על ההצהרה חתומות המדינות צרפת, איטליה, הולנד, סלובקיה, סלובניה, ספרד ובריטניה.

הסיבה להצהרת המדינות היא כי למרות תבוסתו הניכרת בבחירות לנשיאות, המשיך נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה לנסות ולהיאחז בכיסאו. לפי הדיווחים, אסר מוגאבה על ועדת הבחירות מלפרסם תוצאות רשמיות של ההצבעה ואיים להתייחס לטענת האופוזיציה לניצחון כנסיון הפיכה.

מפלגת האופוזיציה "התנועה לשינוי דמוקרטי" (MDC ) אמרה כי ניצחונו הגורף, לטענתה, של מועמדה מורגן צוונגיראי נמצא בסכנה, למרות התמיכה הגוברת מצד משקיפים חיצוניים. המפלגה העלתה גם חששות בטיחות על רקע הפשיטה שערכה אתמול המשטרה על משרדי הבחירות. צוונגיראי עצמו עדיין לא הופיע בציבור מחמת חששות לביטחונו.

מפלגתו של מוגאבה Zanu-PF הפסידה גם בבחירות לפרלמנט בזימבבואה, שנערכו בשבת. לפחות תשעה חברי פרלמנט איבדו את מושבם, לרבות סגנית הנשיא ג'ויס מוג'ורו ושרי ההגנה, החינוך והמידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully