וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק חפציבה משקף את טובת הציבור"

פנחס וולף

31.3.2008 / 19:35

הכנסת אישרה את החוק, שמטרתו למנוע מקרים של קריסת חברה ואובדן כסף ללקוחות. ח"כ ריבלין: "הכנסת אחזה את השור בקרניו"

"חוק חפציבה" אושר היום (שני) במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית. החוק, שייכנס לתוקפו בעוד חצי שנה, כולל רפורמות בהסדרת סחר הדירות בארץ במטרה למנוע הישנות משברים דוגמת "חפציבה".

על פי החוק, חברות בנייה שיפרו את ההוראות הנוגעות להבטחת כספי הרוכשים לא יוכלו לגשת למכרזים מטעם המדינה. מוכר שיפר הוראות דומות יהיה צפוי לעונש של שנת מאסר.

החוק קובע עוד, כי כל פרויקט דיור יוכנס ל"חשבון ליווי סגור", אליו יעביר הקונה את תשלומי הדירה. גם הליווי הפיננסי של הבנק ייעשה רק באמצעותו. הבנקים עומדים גם הם בפני קנס של מיליון שקלים במקרה שיפרו את החוק.

"הכנסת אחזה את השור בקרניו, ומנעה ממנו לנגוח שוב", אמר אחד ממובילי הצעת החוק הפרטית, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד). "החוק משקף נכונה את טובת הציבור ומאזן היטב בין הגורמים המעורבים בעסקאות מכר דירות: הבנקים, הקבלנים והצרכנים. אני מאמין שהרפורמות החדשות מסוגלות למנוע הישנות של משברי חפציבה למיניהם".

ממועד כניסת החוק לתוקף, יחויבו הבנקים לדרוש ערבות בנקאית בסכום הגבוה משבעה אחוזים מגובה העסקה, במקום 15 אחוזים הנהוג היום. "חוק חפציבה" מחייב גם את שר הבינוי והשיכון למנות ממונה בעל סמכויות נרחבות על עסקאות מכר דירות.

לדברי יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), "חובה על המחוקק להבטיח באופן מוחלט את השקעת הציבור ברכישה המשמעותית ביותר בחייו – רכישת דירת מגורים. הכנסת, וועדת הכספים שבראשותי, הוכיחו שוב כי הם ממלאים את תפקידם ביושר ובאמינות והם עומדים לרשות הציבור ולהגנתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully