וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הכליאה הפלסטינית קורסת

שי אילן

31.3.2008 / 18:33

בתי הכלא הפלסטיניים נהרסו על ידי ישראל באינתיפאדה השנייה. מסע האכיפה נגד חמושים גורם לקריסת במתקני הכליאה שנותרו

מסע האכיפה של הרשות הפלסטינית נגד חמושים גרם לתוצאת לוואי לא רצויה: קריסת מערכת הכליאה. ברשות הפלסטינית בפשטות אין מספיק מקום לכל העצורים. למיעוט ממילא של בתי הכלא והעומס על בתי המשפט נוסף בשנים האחרונות עוד גורם: ישראל הרסה כמה בתי כלא פלסטיניים אחרי האינתיפאדה השנייה.

בבתי הכלא ברמאללה, יריחו ושכם לעצירים בקושי יש מקום לעמוד בתאם. היוזמה של ראש הממשלה סלאם פיאד שיפרה את המצב הביטחוני בכמה אזורים, אבל גם הפנתה את הזרקור לבעיות הקשות במערכת האכיפה הפלסטינית.

יועצים מערביים שהגיעו לשטחים כדי לסייע לבניית תשתיות למדינה הפלסטינית העתידית, אומרים שיש צורך לחשוב על הטווח הארוך. "מערכת שיפוט וענישה עצמאית היא המפתח לכל מדינה דמוקרטית", אומר קולין סמית', ראש תוכנית האימונים של המשטרה הפלסטינית מטעם האיחוד האירופי. על 2.5 מיליון תושבי הגדה יש בסך הכול 509 מקומות כליאה, אמר התובע הכללי אחמד אל מוראני. לדבריו, אסירים רבים משתחררים על עבירות קלות יחסית, כדי שיהיה מקום בבתי הכלא לרוצחים ואנסים.

זו אחת הסיבות שישראל מייחסת לפלסטינים מדיניות של "דלת מסתובבת" לגבי אסירים ביטחוניים. הרשות הפלסטינית מצדה אומרת שישראל פוגעת במאמצי האכיפה נגד חמושים משום סירובה להפסיק את הפשיטות על ערי הגדה בחיפוש אחר מבוקשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully