וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס דרשה: להפסיק מיד בנייה בהתנחלויות

ספי קרופסקי וניר יהב

31.3.2008 / 15:33

על רקע המשך הבנייה בהתנחלויות ובמאחזים השמיעה שרת החוץ האמריקאית ביקורת חריפה על ישראל. רה"מ לרב עובדיה יוסף: הבנייה במזרח י-ם תמשך

מערכת וואלה!

(צילום ועריכת וידאו: נטע גרנות)

שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס יצאה היום (שני) בביקורת חריפה על ישראל בעקבות המשך הבנייה בהתנחלויות. "אנחנו ממשיכים לדרוש מישראל להפסיק את הרחבת ההתנחלויות", אמרה רייס במסיבת עיתונאים שקיימה בעמאן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. רייס הוסיפה כי "באופן ברור, המשך הבנייה מנוגד לתכנית מפת הדרכים".

במקביל לביקורת של רייס, הבטיח ראש הממשלה אהוד אולמרט היום בשיחה עם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, כי הבנייה בגושי ההתיישבות בעוטף ירושלים תופשר. הרב עצמו הדגיש באוזניו של ראש הממשלה את חשיבות הדבר, והוסיף כי יו"ר ש"ס אלי ישי יעקוב אחר יישום התכניות להפשרת הבנייה באזור.

דברי רייס מגיעים על רקע החלטת ועדת התכנון והבנייה בעיריית ירושלים לאשר בניית 600 יחידות דיור חדשות בפסגת זאב. "לאור הצהרתו של אולמרט כי הבנייה בירושלים תמשך, אני מאמין שהממשלה לא תשהה את המשך הפרויקט", אמר ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי.

כמו כן, פורסם היום דו"ח תנועת "שלום עכשיו" שקבע כי הבנייה בהתנחלויות ובמאחזים ביהודה ושומרון גברה מאז תחילת תהליך אנאפוליס, לפני כמה חודשים ספורים.

למרות הביקורת שהשמיעה רייס, שסיימה היום סדרת פגישות מדיניות בישראל, היא ציינה כי המשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים נמצא "במסלול הנכון". לדבריה, "העבודה שנעשתה עד עכשיו על ידי שני הצדדים היא רצינית ונעה בכיוון הנכון".

במהלך מסיבת העיתונאים אמר יו"ר הרשות אבו מאזן כי הוא מאמין ש"אפשר להגיע להסכם שלום כולל עד תום שנת 2008". לפי אבו מאזן, "אנחנו, הישראלים והאמריקאים עובדים כדי להגיע לכך", הוסיף. בתוך כך, סוכנות הידיעות הסעודית דיווחה כי אבו מאזן צפוי לבקר מחר בסעודיה על מנת להיפגש עם בכירי הממשל ולדון עימם בתוצאות פגישותיו עם רייס. גם אתמול נפגש יו"ר הרשות עם שרת החוץ בעמאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully