וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בקובה: מותר לישון בבתי מלון

שי אילן

31.3.2008 / 16:02

ראול קסטרו פועל לליברליזציה במשק ומתיר גם שימוש בטלפון סלולרי. אולם כיצד יממנו זאת הקובנים עם שכר של 17 דולר בחודש?

קובה עוברת לאחרונה שינוי עמוק לכיוון של ליברליזציה של המשק. הצעד האחרון במסגרת השינוי: הסרת האיסור על שכירת חדרים בבתי מלון בהם מתגוררים תיירים. "החל מחצות, כל אחד יכול לשהות בבית מלון, כל עוד יש לו תעודת זהות וכסף לשלם על החדר", אמר שוער הלילה ב"שאטו מירמאר", מלון פופולרי בהוואנה.

אנשי תעשיית המלונאות באי אישרו את הדברים. אזרחים קובנים יוכלו גם לשכור מכוניות ולהשתמש במתקנים אחרים שהיו מוגבלים לתיירים בלבד.

האיסור להתארח במלונות היה מקור תסכול לתושבי קובה מאז שפתח האי את שעריו לתיירים בשנות התשעים. אזרחים השמיעו טענות כלפי השלטון כביכול מתנהלת בקובה מערכת של "אפרטהייד כלכלי". כשראול קסטרו, המנהיג החדש נכנס לתפקיד לפני כחודש, הוא הבטיח לבטל את המגבלות המוגזמות. בין יתר הצעדים שעשה עד עכשיו, הוא התיר רכישת מכשירי DVD, מחשבים וטלפונים סלולריים, כדי להעלות את רמת החיים.

קסטרו החל גם ברפורמה בחקלאות, שתאפשר להתגבר על מחסומים בירוקרטיים ולהגדיל את הייצור. תיירות היא מקור הכנסה חשוב מאוד בקובה, המניב כשני מיליארד דולר בשנה. בשנתיים האחרונות יש ירידה בתנועת התיירים לאי. מנהלי בתי המלון אומרים שהאפשרות שתינתן לקובנים להתארח במלונות, תגדיל את תפוסת החדרים בחודשי הקיץ. עם זאת, לא ברור כיצד יוכלו קובנים לשכור חדרים, בשעה שהמשכורת הממוצעת בקובה היא כ-17 דולר בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully