וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלינטונים מופתעים: האויב הפך לחבר

טלי גולדשטין

31.3.2008 / 15:54

בשנות ה-90 יזם המיליארדר ריצ'רד סקייף את "פרויקט ארקנסו", שהוביל להדחתו של ביל קלינטון. עתה הוא מביע את הערכתו לסנטורית

ביל והילרי קלינטון לא יכלו לצפות הפתעה גדולה מזו. ה"ניו יורק טיימס" דיווח היום (שני) כי המו"ל המיליארדר ריצ'רד מלון סקייף, שמרן ואויב מושבע של הזוג, שינה דעתו – לפחות כלפי אחד מבני הזוג. "קיבלתי מהילרי קלינטון רושם שונה לחלוטין", כתב סקייף במאמר דעה שפרסם אתמול. "וזהו רושם חיובי ביותר".

סקייף, שבשנות התשעים מימן מיזם ושמו "פרויקט ארקנסו" שמטרתו היתה להפיל את הנשיא ביל קלינטון, נהפך ממתנגד ביל קלינטון לאוהד אשתו, לאחר שזו התראיינה במשך 90 דקות לכתבי ועורכי העיתון "פיטסבורג טריביון-ריוויו", הנמצא בבעלותו של סקייף.

ה"טריביון-ריוויו", העיתון השני בגודלו בפיטסבורג, עדיין לא הודיע באיזה מועמד הוא תומך. אך במאמרו כתב סקייף כי קלינטון "גילתה שליטה מרשימה בנושאים המקומיים והבינלאומיים הבוערים... ותשובותיה היו מעמיקות, מנומקות היטב וממוקדות".

דבריו של סקייף הותירו את מחנה קלינטון בפה פעור, לאור התנגדותו הכה חריפה בזמנו לביל קלינטון ולזוג באופן כללי. במהלך כהונתו של קלינטון תרם סקייף, יורש הונה של חברת "מלון בנקינג", 1.8 מיליון דולר לכתב העת "אמריקן ספקטייטור" בתמורה לפתיחת חקירה של חייהם הפרטיים של הזוג. החקירה נודעה ברבות הימים בשם "פרויקט ארקנסו".

רשת סמים בשיתוף ה-CIA

מטרתו של סקייף היתה לפרסם בפומבי, ובתקווה גם להוכיח, את הטענות שעלו נגד מעורבות לכאורה של הזוג בעסקות נדל"ן מפוקפקות. בנוסף, חתר סקייף לפרסום את הרומנים שניהל, לכאורה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון. עוד הוא פיזר השערות תמוהות לגבי רשת סמים שניהל הזוג קלינטון בשיתוף עם ה-CIA, בין השאר.

בעידודו של סקייף, חקר ה"ספקטייטור" בנחישות סיפור מופלא בשם "טרופרגייט", לפיו נהגו שומריו של קלינטון, בהיותו מושל ארקנסו, לזמן לחדרו נשים בהן חשק. אחת הנשים האלה הוזכרה בכתבת ה"ספקטייטור" בשמה הפרטי "פולה". לימים התברר שזו פולה ג'ונס, שתביעתה נגד קלינטון הובילה לעדות השקר שעמדה במרכז פרשת מוניקה לוינסקי.

איזו אג'נדה הוא מסתיר?

למרבה ההפתעה, כשהחלה הילרי קלינטון את קמפיין הבחירות שלה, סקייף - ופנקס ההמחאות השמן שלו - בחרו לשמור על פרופיל נמוך. רבים העריכו כי הוא מנצל את הזמן כדי לדלות מידע מזיק אפשרי על הסנטורית, אך האדישות הפכה לאהדה.

לאחר שנפגש עם קלינטון במטה ה"טריביון-ריוויו", אמר סקייף כי מצא עימה מכנה משותף בנושאים רבים, כגון קריאתה להוציא את החיילים האמריקאים מעירק, שיקום ניו אורלינס לאחר הוריקן קתרינה וחוסר היציבות בפקיסטן ובדרום אמריקה.

סימני האהדה החדשים של סקייף לקלינטון עוררו כמובן את הציניקנים מתרדמתם. יש הטוענים כי סקייף בסך הכל תומך במועמדת הדמוקרטית, אותה יוכל מקיין הרפובליקני להביס בבחירות הכלליות ביתר קלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully