וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגד שמואשם בסיוע לחיזבאללה: "לא בגדתי"

קובי מנדל ויהושע בריינר

31.3.2008 / 16:04

רס"מ לואיי בלוט הואשם היום בבגידה, סיוע לאויב בשעת מלחמה, מגע עם סוכן זר, גילוי ידיעות וקשירת קשר לביצוע פשע

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (שני) כתב אישום חמור נגד רב סמל מתקדם לואיי בלוט, הנגד מפיקוד הצפון שנעצר לפני כחודש בחשד לריגול לטובת חיזבאללה בתמורה לסמים. הפרקליטות מייחסת לבלוט עבירות של בגידה, סיוע לאויב בשעת מלחמה, מגע עם סוכן זר, גילוי ידיעות וקשירת קשר לביצוע פשע.

בתגובה לכתב האישום אמר בלוט, גשש בן 34 מהכפר פסוטה שבגליל, לוואלה! חדשות: "חס וחלילה, אני לא בגדתי, אני אוהב את המדינה ונאמן לה. לא ריגלתי ולא הברחתי סמים בחיים. לא הרגתי ואין לי דם על הידיים, חוץ מדם של מחבלים".

מכתב האישום עולה, כי בין דצמבר 2007 לפברואר 2008 קיים בלוט מגע ושיחות עם אזרח לבנוני בשם אליאס חצבאני, הפועל בשירות ארגון חיזבאללה, באמצעות טלפונים סלולריים שהיו ברשותו. בנוסף, הוא שוחח עם אזרח אחר, גם הוא מחיזבאללה, באמצעות מכשירים סלולריים.

המעצר הוארך בחודש ימים

התביעה טוענת, כי בשיחותיו עם אזרחים לבנונים נוספים שפעלו בשם חיזבאללה הוא מסר להם בין היתר ידיעות שונות, מתוך כוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל. בכתב האישום נטען כי בלוט מסר מידע על עמדות של כוחות צה"ל: מקום הימצאם, מידע אודות אספקה, מתקנים, הכנות ופקודות. עוד נטען, כי הוא מסר ידיעות שונות לתושב נצרת, העומד לדין בבית המשפט בנצרת על הברחת סמים מלבנון.

לפי כתב האישום, הנגד גם יצר קשר עם אזרחים לבנונים ועם תושבי רג'ר ונצרת לצורך ביצוע עבירות של ייבוא וייצוא סמים מסוכנים.

בית המשפט הצבאי האריך את מעצרו של לואיי בלוט בחודש ימים נוסף. בתום הדיון סיפר בלוט לוואלה! חדשות: "כששמעתי על מעצרי בחדשות, בזמן היותי בכלא, נעלבתי וזה מאוד כאב לי. בחיים שלי לא חשבתי שיגררו אותי לדבר כזה. אני לא מצטער שהתגייסתי לצה"ל. אני גאה בכך, ואף גייסתי חיילים לצה"ל". לדבריו, הוא כועס "על הרבה אנשים".

סנגורו של בלוט, אדם ג'ורנו, אמר בתום הדיון: "אנחנו נוציא אותו זכאי". בשל האישומים החמורים נגדו הוטל צו איסור פירסום אודות המידע על תנועת הכוחות, שנמסר לכאורה לאנשי חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully