וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה מקפיאה את הבנייה בהתנחלויות"

31.3.2008 / 14:42

נתניהו: "אם ש"ס חרדה לירושלים שתצא מהממשלה". דו"ח שלום עכשיו: "תנופת בנייה יהודית במזרח ירושלים בחודשים האחרונים"

יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד כי ישנה הקפאה מעשית בבנייה בהתנחלויות. "הממשלה מקפיאה למעשה את הבנייה בהתנחלויות, היא בונה רק בטפטוף קל שלא עונה על הגידול הטבעי בערים אלו", אמר נתניהו. "מדברים על רוב יהודי אבל חונקים אותו. הממשלה מקפיאה את ההתיישבות היהודית ובמקביל מעודדת התיישבות פלסטינית".

נתניהו חזר על קריאתו לש"ס לפרוש מהממשלה. "ממשלת אולמרט מתקדמת במהירות לעבר הסכם עקרונות שיעמיד את ירושלים ואת ביטחון המדינה בסכנה", אמר. "אם ש"ס חרדה לירושלים יש לי רק שאלה אחת לשאול אותה - מה אתם עושים בממשלה הזאת? צאו ממנה עכשיו".

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל אמר באותה ישיבה כי "לא הייתה ממשלה שפגעה בירושלים רבתי כמו ממשלת אולמרט". לדבריו, הפלסטינים בונים ללא היתרי בנייה גם בירושלים" ורק לנו אסור לבנות. מחירי הדירות הכפילו עצמן וזוגות צעירים לא יכולים לרכוש דירות במעלה אדומים". כשריאל דורש לבנות 600 יחידות דיור בשנה, בשל גידול טבעי בעיר.

הדברים הללו נאמרים על רקע דו"ח שפרסמה הבוקר (שני) תנועת "שלום עכשיו", לפיו "בעוד שר הביטחון מציג הקלות לפלסטינים, הוא מאשר בנייה של כאלף יחידות דיור בהתנחלויות". מהדו"ח המסכם את הרבעון הראשון לשנת 2008 עולה, כי "בחודשים האחרונים נרשמה תנופת בנייה חסרת תקדים בשכונות היהודיות במזרח ירושלים, וזאת על מנת להרחיבן עמוק לתוך השטחים הפלסטיניי ממזרח לקו הירוק". לטענת "שלום עכשיו", מאז ועידת אנאפוליס פורסמו מכרזים לבניית 750 יחידות דיור במזרח ירושלים, לעומת 46 יחידות דיור ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully