וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר למורשעים בהונאת הפטריארך היווני

נתיב נחמני

31.3.2008 / 13:58

יעקב רבינוביץ', שהורשע בפרשת ההונאה של קרקעות הפטריארכיה היוונית, נדון ל-4.5 שנות מאסר, ואילו שותפו נדון ל-18 חודשים

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) את דינם של יעקב רבינוביץ' ודוד מורגנשטרן שהורשעו באחת מהונאות הנדל"ן הגדולות והמתוחכמות בתולדות המדינה. השניים הורשעו בהונאת הפטריארכיה היוונית ובזיוף חתימתו של הפטריארך על חוזה חכירה מול המדינה. לצורך כך קיבלו מהמדינה 20 מיליון דולר, ששילשלו לכיסם. על רבינוביץ' נגזרו 4.5 שנות מאסר בפועל וקנס של 20 מיליון שקל, ואילו מורגנשטרן נדון ל-18 חודשי מאסר והוטל עליו קנס של 2 מיליון שקל.

תחילת הפרשה היא בשנת 2000, אז ביקשה המדינה להאריך את חוזה החכירה שלה על אדמות רחביה וטלביה. רבינוביץ' ומורגנשטרן שיכנעו את המדינה, כי העסקה אפשרית וכי הם האנשים המתאימים לביצועה. לצורך כך, הקצתה קק"ל לשניים סכום של 20 מיליון דולר לביצוע העסקה. השניים זייפו את חתימת הפטריארך ושילשלו את הכסף לכיסם. מגזר הדין עולה, כי רבינוביץ' ניצל את היות הפטריארך חולה דיאליזה. הוא נכנס לחדרו זמן קצר לאחר שעבר טיפול והיה תשוש לחלוטין, ובכך יצר מצג שווא שהפטריארך היה זה שחתם על החוזה.

בנוסף, זייפו השניים שתי עסקאות נוספות: אחת בקרקעות ליד העיר בית שמש והשנייה בשטח הסמוך לתחנת הרכבת הישנה בירושלים. בשני המקרים מדובר בשטחים בשליטת הפטריארכיה.

בין היתר, הורשעו השניים בזיוף בכוונה לקבל דבר במרמה, שימוש במסמכים מזויפים ובשיבוש הליכי משפט. מהכרעת הדין עולה, כי השניים לא פעלו לבד: בנו זיסמן, שפעל יחד איתם והיה מקושר בתוך הפטריארכיה, נמלט לחו"ל עם חשיפת הפרשה.

"לא בחלו באפשרות להוליך שולל"

רבינוביץ, שעבד כיועץ בחברה בבעלותו של עו"ד אורי מסר, שהיה מקורב לראש הממשלה אהוד אולמרט, היה הדומיננטי והמוביל בפרשה, לדרישתו הכל עבר דרכו, כך עולה מגזר הדין. "השניים לא בחלו באפשרות להוליך שולל את רשויות המדינה, תוך שעשו כן בנוגע למקרקעין בעלי רגישות גבוהה והמצויים כאמור באזור בעל חשיבות אסטרטגית בלבה של העיר ירושלים. אגב זאת, הם ניצלו את רצונן העז של רשויות המדינה להבטיח את המשך הזכויות במקום", טענו באי כח המדינה.

את הקנס שהוטל על רבינוביץ' על סך 20 מיליון שקל, איפשר לו השופט להמיר בשלוש שנות מאסר. את הקנס שהוטל על מורגשטרן בסך 2 מיליון שקל, איפשר לו השופט להמיר בשנת מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully