וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיין: "הצעת חוק המילואים חלקית וקמצנית"

פנחס וולף ויהושע בריינר

31.3.2008 / 15:42

לדברי יו"ר תנועת תפנית, החוק שיובא השבוע לקריאה שניה ושלישית, הוא "התקדמות לא מספקת". גם חיילי המילואים עדיין מסתייגים

נטע גרנות

(צילום ועריכת וידאו: נטע גרנות)

חוק המילואים אושר היום (שני) בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת. החוק יעבור לאישור במליאה בקריאה שנייה ושלישית עוד השבוע, בטרם יצאו חברי הכנסת לפגרת הפסח בשבוע הבא.

על פי הצעת החוק, אותו הוביל סגן שר הביטחון מתן וילנאי, חיילי המילואים שמרוויחים פחות משכר המינימום יקבלו 68% מהשכר הממוצע במשק (כ- 5,000 שקל). יו"ר "תפנית" עוזי דיין, אמר כי אומנם החוק הוא "התקדמות מהמצב הנוכחי ואני מברך עליו, אולם הצעת חוק זו היא עדיין חלקית ו'קמצנית', צריך להמשיך ולהיאבק על מספר נקודות, בינהן הקלת הנטל בצורה משמעותית. אנו נמשיך להיאבק שחיילי המילואים יקבלו משכורת בגובה המשכורת הממוצעת במשק. וכי יקבלו שכר גם עבור מילואים בשישי שבת". דיין היה מיוזמי הצעת החוק הפרטית שהגיש חבר הכנסת אבשלום וילן (מרצ).

מנגד קצין מילואים ראשי לשעבר, תת אלוף אריאל היימן, מיוזמי הצעת החוק הממשלתית, אמר כי הצעת החוק שעברה היום היא "בשורה בלתי רגילה למדינת ישראל ולחיילי המילואים, הצעת החוק מסדירה בפעם הראשונה את ההסכם שהיה עד כה בלתי כתוב בין מדינת ישראל לחיילי המילואים, יש מי שיאמר שהיה טוב אילו היו דברים נוספים בהצעת החוק אבל מדובר בתוספת משמעותית למצב הקיים, אני מעדיף להסתכל על 90% הכוס המלאה".

"עדיין יש הסתייגויות"

על אף ההישג שבחקיקת החוק, בארגוני המילואים עדיין ישנן הסתייגויות: כך, למשל, דרישתם המקורית היתה כי המילואימניקים יקבלו את השכר הממוצע במשק על כל יום מילואים. דרישה עיקרית נוספת הייתה שהחיילים יקבלו גם תגמול על שירותם בימי שישי ושבת, דבר שנשכח בחוק שעתיד להיחקק. "ביום רביעי יועלו מספר הסתייגויות לחוק", אמר יו"ר ארגון המילואים "בלת"ם" רועי רון. "אנו קוראים לחברי הכנסת לקבל לפחות חלק מהן על מנת שנוכל לצקת תוכן משמעותי לחוק המילואים".

"זהו אירוע היסטורי בו נסללה דרך לשיפור מצבו של המשרת במילואים", אמר יו"ר "ארגון פורום חפ"שים" עלה מיקנובסקי. "לחוק הישגים רבים, אך עדיין יש נושאים מהותיים שלא אושרו ויועלו כהסתייגויות, ואני מקווה שחברי הכנסת יתנו יד להיטיב עם המשרתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully