וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלפיד האולימפי הגיע לבייג'ין

31.3.2008 / 11:25

בכיכר טיאנמן נערך הטקס הרשמי לקבלת הלפיד. בטקס נכח נשיא סין הו ג'ינטאו ובמהלכו הודלק לפיד נוסף שיעשה דרכו לטיבט

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הלפיד האולימפי נחת הבוקר (שני) בסין תחת אבטחה כבדה ולקול תשואות ילדים. הלפיד הוטס לבייג'ין במטוס שעוטר בכיתוב "מסע של הרמוניה". טקס ריקוד מיוחד נערך בשדה התעופה החדש של בייג'ין לרגל נחיתתו וקבוצות ילדים נופפו בדגלי סין ובדגלי האולימפיאדה.

בכיכר טיאנמן נערך הטקס הרשמי לקבלת הלפיד. בטקס נכח נשיא סין הו ג'ינטאו ובמהלכו הודלק לפיד נוסף שיעשה דרכו לטיבט ומשם לפסגת הר האוורסט. כיכר טיאנמן קושטה בשטיח האדום ושורות של רקדנים אתניים, לרבות טיבטים, סטודנטים ואחרים נופפו בפונפונים ושרו את סיסמת האולימפיאדה "עולם אחד, חלום אחד".

מסעו סובב העולם בן חמשת החודשים של הלפיד האולימפי יחל באופן רשמי מחר, כשנושא הלפיד ישים פעמיו לקזחסטן. הלפיד ישוב לבייג'ין ב-6 באוגוסט, יומיים לפני פתיחת האולימפיאדה.

בתוך כך, המשיכה סין לתקוף היום את הדלאי למה והאשימה אותו בניצול הדת והצתת מחאות בטיבט. סוכנות הידיעות הממשלתית "סינחואה" דיווחה כי בידי ממשלת סין ראיות כי הדלאי למה ומקורביו תכננו החודש גל מחאות אנטי-סיניות באזור ההימלאיה. לשכתו של הדלאי למה דחתה את הטענות וקראה לסין לאפשר את פתיחתה של חקירה בינלאומית.

"נראה כי המנהיג הרוחני שכח את זהותו, ניצל את דתו ושיחק בפוליטיקה יותר מדי", אמרה "סינחואה". לדבריה, בונה הדלאי למה תשתית לעצמאות טיבט. "אם הדלאי למה באמת שואף להיות נזיר בודהסיטי פשוט, הגיע הזמן שיפסיק לשחק בפוליטיקה ולרמות אנשים, בעיקר מערביים, באמצעות טענותיו הצבועות ל'אוטונומיה' ", הוסיפה.

בהצהרה שפורסמה אמש באתר משרד החוץ הסיני, אמרה דוברת המשרד ג'יאנג יו, כי טיבט היא עניין פנימי של סין ואך ורק של סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully