וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: הוסר העוצר הכללי על בגדד

טלי גולדשטין

31.3.2008 / 10:42

על רקע קריאתו של המנהיג השיעי מוקתדא א-סאדר להפסקת הלחימה, בוטל העוצר שהטילו השלטונות על בגדד לפני שלושה ימים

שלטונות עירק הסירו היום (שני) את העוצר על בגדד, לאחר שהמנהיג השיעי מוקתדא א-סאדר הורה אתמול ללוחמיו להפסיק את הלחימה ברחבי המדינה. לפי דיווח רשת BBC, העוצר בן שלושת הימים הסתיים בשש בבוקר, אך האיסור על תנועת מכוניות עדיין בתוקף בשלושה מובלעות שיעיות בעיר הבירה.

המנהיג השיעי מוקתדא א-סאדר קרא אתמול ללוחמיו לעזוב את הרחובות ולהפסיק את הלחימה בצבא העירקי בבצרה ובערים דרומיות אחרות. "בגלל האחריות הדתית המוטלת עלי, אני קורא להפסקת שפיכת הדם העירקי...כל הנושא נשק והשם לו ליעד לפגוע במוסדות ממשלה לא יהיה חלק מאיתנו", נאמר בהצהרה. א-סאדר דרש מהממשלה ליישם את חוק אמנסטי, לשחרר עצורים ולהפסיק לערוך פשיטות בלתי חוקיות. מאז יום שלישי שעבר, מניין ההרוגים בקרבות בעירק עלה על 240.

עם זאת, חאזם א-ארג'י, עוזרו של א-סאדר, אמר כי קריאתו של המנהיג השיעי ללוחמיו אינה כוללת פירוק מנשק. פירוש הדבר שלמעשה הוא סרב לציית לדרישה המרכזית של ממשלת עירק. ראש הממשלה נורי אל-מליכי הציב ללוחמים השיעים אולטימטום עד ה-8 באפריל להתפרק ולמסור את נשקם.

ובתוך כך, עדי ראיה דיווחו הבוקר כי האזור הירוק בבגדד נמצא תחת התקפת טילים ומרגמות. אזעקה נשמעה בתוך המתחם המוגן ותושבי המקום התבקשו לתפוס מחסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully