וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”יש מי שמנסה להשכיח את דו”ח וינוגרד”

פנחס וולף

31.3.2008 / 10:20

לדברי חבר ועדת וינוגרד פרופ’ דרור, המלצות הוועדה לא בוצעו או שבוצעו באופן חלקי. הוועדה לביקורת המדינה ביקשה מהמבקר לעקוב אחר יישום הדו"ח

חבר ועדת וינגורד פרופסור יחזקאל דרור אמר היום (שני) בוועדה כי "המלצות ועדת וינוגרד לא בוצעו". לדבריו, "יש גורמים שמעוניינים להשכיח את הדו"ח". דרור הציג את עמדותיו בוועדה לביקורת המדינה שדנה הבוקר ביישום לקחי מלחמת לבנון השנייה, ומסקנות ועדת וינוגרד בתחום האזרחי.

"יש שלושה סוגי אנשים שמנסים להשכיח את הדו"ח", אמר דרור: "אלו שנפגעו מהממצאים הקשים שלו ולא מעונייינים להזכירו. הסוג השני הם אותם אנשים שההמלצות מפחיתות מהשפעתם, כמו ההמלצה בנוגע לחוק המל"ל (מועצה לביטחון לאומי), והסוג השלישי של אנשים, הם אותם אנשים שעסוקים בדברים אקטואליים", בכך רומז דרור על אנשים שמבחינתם הדו"ח הוא חדשות ישנות.

הוועדה ביקשה ממבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס להכין דו"ח מעקב על ביצוע המלצות דו"ח וינוגרד. הוועדה קבעה בנוסף, כי על הממשלה למנות מנגנון שיחוייב לפעול ליישום ההמלצות.

דרור הדגיש כי הוועדה המליצה לבנות מחדש את המועצה לביטחון לאומי ולהפוך אותה למטה המדיני ביטחוני המרכזי של ראש הממשלה. כמו כן הומלץ לציידה בהתאם במשאבים ובמעמד ראוי, אולם המלצה זו טרם בוצעה, לדבריו.

"חלק ניכר מההמלצות לא בוצעו"

סעיף חשוב נוסף שלטענתו טרם בוצע ואף לא נבדק בצורה מעמיקה, הוא ההמלצה לבנות מחדש את הערכת המצב המדינית בטחונית. לדבריו, גם יתר המלצות דו"ח וינוגרד לא בוצעו, או בוצעו חלקית.

מזכיר הממשלה עובד יחזקאל אמר בתגובה, כי "הממשלה מתייחסת לדו"ח ברצינות רבה. חלק מהתהליכים לוקחים זמן, לעיתים אף יותר משחשבנו. גובש נוהל להפעלת הקבינט המדיני בטחוני, עבדנו עליו חצי שנה ואני מקווה שתוך שבועיים הוא יסתיים. דו"ח וינוגרד עבורנו הוא כמו החלטות ממשלה".

יושב ראש הוועדה זבולון אורלב (איחוד לאומי מפד"ל) אמר כי מטרת הישיבה הייתה לבדוק ולעקוב כיצד מדינת ישראל מבצעת את מסקנות ועדת וינוגרד, "מכיוון שמדובר בנושאים קריטים לקיומה של מדינת ישראל ובשאלות של חיים ומוות יש עניין גדול להבטיח שההמלצות ייושמו ויהיה על כך פיקוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully