וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: להקפיא את שינוי מעמד המתנ"סים

פנחס וולף

30.3.2008 / 23:22

כך כתב לינדנשטראוס לשר הפנים לאחר פגישה עם שרת החינוך, שביקשה לבחון מחדש את התכנית להפוך המתנ"סים לחברות עירוניות

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס פנה הערב (ראשון) לשר הפנים מאיר שטרית בבקשה להקפיא את התכנית הממשלתית להפוך את המתנ"סים לחברות עירוניות. זאת לאחר שנפגש היום עם שרת החינוך יולי תמיר ויו"ר ועדת החינוך מיכאל מלכיאור, שביקשו ממנו לבחון מחדש את המצב.

התכנית להפוך את המתנ"סים לחברות עירוניות החל מהחודש הבא נולדה בעקבות דו"ח המבקר משנת 2005, בו נקבע כי אין זה ראוי להעביר כסף עירוני לגופים פרטיים. מימוש התכנית עשוי להשפיע בעיקר על הרכב ההנהלות של המתנ"סים, באופן שיצמצם את ייצוגם של התושבים ויגדיל את מספרם של נציגי הרשות המקומית, בהם חברי מועצה. בתגובה לכך, פתחה קואליציה המאגדת יו"רים ומנהלים ברובם המכריע של המתנ"סים בישראל, במסע ציבורי לביטול ההחלטה, בטענה שהשינוי יעקר מתוכן את מהותם הקהילתית-ציבורית של המתנ"סים, ויהפוך אותם לכר למינויי מקורבים של ראשי ערים ורשויות מקומיות.

"הבקשה להקפיא את המצב הנוכחי לפרק זמן קצר הינה סבירה כדי שניתן יהיה לבחון האם הפתרון המוצע נותן מענה נאות לבעיות שדיברנו עליהם בדו"ח מבקר המדינה",כתב לינדנשטראוס לשטרית במכתב שטרם הגיע לידיו. כזכור, השר שטרית הודיע בעבר כי הוא פועל בעניין על פי הנחיות המבקר.

בשבוע שעבר חתמו 21 חברי כנסת על עצומה נגד הפיכת המתנ"סים לחברות עירוניות. העצומה קראה לשר הפנים להקפיא את המצב הנוכחי עד ליצירת פתרון משפטי מוסכם. זאת, לאחר דיון בנושא, שהתקיים בוועדת החינוך של הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully